לקראת פסח: השוואת סלי הקניות - והפערים הדרמטיים בין הרשתות

משרד הכלכלה והמועצה הישראלית לצרכנות פרסמו את השוואת מחירי סלי הקניות לכבוד חג החירות, ומצאו כי הרשת הזולה ביותר היא "רמי לוי", עם 'סל פסח' במחיר של 2,866 שקלים. הרשת היקרה ביותר היא "AM:PM", עם סל בעלות של 3,837 שקלים - פער של כמעט אלף ש"ח. הבדיקה נעשתה על 155 מוצרים שונים ב-51 רשתות בפריסה ארצית

סופרמרקט מזון אוכל
סופרמרקט | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

לקראת הקניות לחג הפסח: משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות פרסמו היום (רביעי) את בדיקת מחירי סל הקניות לכבוד החג, ופערי המחירים בין הרשתות השונות. נכון ליום הבדיקה (8.4.24), הרשת הזולה ביותר היא "רמי לוי" עם 'סל פסח' בעלות של 2,866 שקלים, והיקרה ביותר היא רשת "AM:PM", עם סל בעלות של 3,837 שקלים - פער של כ-34% בין סלי הקניות לפסח - כ-971 שקלים. בחלק מהמוצרים בשתי רשתות השיווק נמצאו פערי מחירים של למעלה מפי 2.

לנתונים המלאים לחצו כאן

עוד עלה מהבדיקה כי המחיר הממוצע של סל המוצרים הוזל ב-0.5% ביחס למחיר הסל הממוצע שפורסם ב-2.4.24, ומהווה הוזלה של 15 שקלים. הבדיקה מתייחסת ל-155 מוצרים, ב-51 רשתות שונות בפריסה ארצית ובאתרי האינטרנט שלהן, בהתבסס על נתוני מחירים שעובדו מאתר "Pricez". ב'סל הפסח' נכללו מוצרי מזון ייחודיים לחג הפסח כגון מצות, עוגיות לפסח ועוד, מוצרי ניקוי, וכן מוצרי מזון שנקנים כל השנה אך נקנים בהיקפים גדולים יותר לקראת החג כמו בשר דגים ועופות, פירות וירקות.

צילום: חדשות 13

פערי המחירים הבולטים ביותר בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר היו במוצרים כמו שמן קנולה מזוכך, שמחירו ב"רמי לוי" הוא 6.9 שקלים, מול 18.9 שקלים ב-"AM:PM" - פער של 173%. כמו כן, מחיר ספוגיות לניקוי כללי של חברת "סנו" עומד על 4.9 שקלים ברשת הזולה, מול 14.9 שקלים ברשת "AM:PM" - פער של 204%.

סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה, מיכל פינק, אמרה: "ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים שונים, לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים, לבצע קניות ברשת, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת".

מנכ"לית המועצה לצרכנות, עו"ד שרון מאיר: "במיוחד לקראת החג כאשר ההוצאות גבוהות מהרגיל, נהגו כצרכנים נבונים: הקדימו והכינו את רשימת הקניות, רצוי ואפשר להקדים את הקניות כדי להימנע מעליות המחירים ככל שמתקרבים לחג. עשו השוואת מחירים בין הרשתות ובין המותגים השונים וככל הניתן פצלו את הקניות. המאבק ביוקר המחיה הוא במידה רבה בשליטת הצרכנים - היו צרכנים נבונים".