אסם הודיעה על התייקרות מוצריה: "נקטנו בכל מהלך אפשרי"

חברת המזון הנשלטת על ידי תאגיד "נסטלה" הודיעה על העלאת המחירים לרשתות - שיצטרכו להחליט אם לספוג את העלייה במחירים או לגלגל אותה לצרכנים. מהחברה נמסר: "מחירי חומרי הגלם, האריזה ועלויות השינוע זינקו בעשרות עד מאות אחוזים באופן שלא נראה כמותו בעבר"

זמן צפייה: 02:50

חברת המזון אסם, הנשטלת על ידי תאגיד "נסטלה", הודיעה היום (שלישי) על התייקרות של רבים ממוצריה, הכוללים בין היתר חטיפים, פסטה, מותג הקפה "Nescafe" ומותג הסלטים "צבר". הודעת החברה נמסרה לרשתות השיווק, שיצטרכו להחליט אם לספוג את העלייה במחירים - או לגלגל אותה לצרכנים.

מאסם-נסטלה נמסר בתגובה: "מחירי חומרי הגלם, האריזה ועלויות השינוע זינקו בעשרות עד מאות אחוזים באופן שלא נראה כמותו בעבר. לצערנו, המגמה ממשיכה והשלכותיה מסתכמות בעלויות חסרות תקדים בהיקפן, גם בניכוי השפעת שערי החליפין. לאחר שנקטנו בכל מהלך אפשרי וספגנו את התייקרויות במשך תקופה ארוכה, אנו נאלצים לבצע עדכון שמפצה באופן חלקי בלבד על התייקרויות התשומות. מחירון מוצרי מטרנה ישאר ללא שינוי".

בעקבות הודעת החברה, תנועת "עומדים ביחד", המובילה את קמפיין 'מינימום 40' להעלאת שכר המינימום, שלחה הבוקר פנייה נוספת ליו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון, בדרישה לקיים דיון דחוף בכנסת על רקע גל העלאת המחירים.

"בעת מגמת הזינוק המשמעותית ביוקר המחייה הכוללת גם את הקניות בסופרמרקט, וגם שכר הדירה, השכר במשק הוא היחיד שלא משתנה", נכתב בפנייה, "במצב הנוכחי, משפחות אשר מרוויחות שכר מינימום, העומד על 5300 ש"ח לחודש, לא יוכלו אפילו להתקרב על מנת לגמור את החודש - כאשר מוצרי יסוד בסיסיים הופכים להיות מוצרי יוקרה".

"נוכח הפרסומים הנ"ל אנחנו קוראים לך לכנס באופן דחוף את ועדת הכלכלה על מנת לדון בהעלאת שכר המינימום", הוסיפו בפנייתם, "זאת במטרה לאפשר למשתכרים בשכר מינימום להתקיים בכבוד בצל הזינוק המשמעותי ביוקר המחייה. העלאת מחירים של מוצרי בסיס, ללא כל שינוי בשכר המינימום, היא מעשה אכזרי כלפי מאות אלפי בני אדם במדינת ישראל".