אחרי פגישה עם ליברמן: אסם הודיעה על דחיית העלאת המחירים ב-3 חודשים

לאחר התשובה השלילית של החברה למכתבו של שר האוצר, הערב נפגשו עמו יו"ר החברה והמנכ"ל, והציגו לו את הסיבות שהובילו להודעה על עליית המחירים. בפגישה סוכם על דחיית ההתייקרות עד לאחר חג הפסח, כאשר במהלך חודשים אלו יבחנו דרכים שונות למיתון ההתייקרויות של מוצרי הצריכה

זמן צפייה: 12:16

בהמשך למכתב של שר האוצר לחברת אסם-נסטלה ותשובת החברה אמש, התקיימה הערב (שלישי) פגישה בין יו"ר החברה דן פרופר ומנכ"ל החברה אבי בן אסאייג, לבין שר האוצר, אביגדור ליברמן, אשר במסגרתה הוצגו הסיבות שהובילו את החברה להודיע על עליית המחירים.

במסגרת הפגישה סוכם על דחיית עליית המחירים בשלושה חודשים עד לאחר חג הפסח, כאשר במהלך חודשים אלו תתקיים בחינה מעמיקה של דרכים שונות למיתון ההתייקרויות של מוצרי הצריכה בישראל.

אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

עומדים ביחד, המובילה את קמפיין "מינימום 40", בתגובה להודעת אסם: "ליברמן ואסם עושים מאיתנו צחוק: בזמן שהכל מתייקר, הם מציגים דחייה עלובה של שלושה חודשים בתור הישג, כי הם זיהו שהציבור איתנו ולא איתם, ושאנשים זועמים על איך שמזלזלים בנו. הגיע הזמן לפתרונות מערכתיים, ולא פלסטר נקודתי: העלאה מיידית של שכר המינימום ל-40 ש"ח לשעה, שתאפשר לאנשים להתפרנס בכבוד. לא 'דחייה בשלושה חודשים של ההתייקרות' כמו שמציעה אסם, ולא עדכון של שכר המינימום ב-54 אגורות כמו שמציע ליברמן".

אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי | צילום: חדשות 13

כזכור, שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פנו אמש לחברות המזון בעקבות כוונתן להעלות את המחיר על מוצריהן, דווקא בתקופת הקורונה - כאשר משקי בית רבים נפגעו כלכלית. לדבריהם: "לא נהסס לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת. הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה. תתעשתו ותמנעו מעליית המחירים".

במכתבם, ציינו השרים כי עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה. משמעות הדבר היא, שמוצרים שיובאו על ידי החברות לישראל הוזלו משמעותית עבורן – מבלי שהפחיתו את המחיר לצרכן הישראלי בהתאמה, והוא נותר מהגבוהים בעולם למוצרים אלו.