לאחר איומי הח'ותים: ענקית הספנות הודיעה - לא נוביל סחורה ישראלית

פרסום ראשון: חברת OOCL מהונג קונג, הפועלת בישראל כבר 25 שנים, הודיעה על הפסקת הטיפול בסחורה ישראלית, "באופן מיידי ועד להודעה חדשה"

חרבות ברזל השתלטות מיליציית החות'ים מתימן על ספינה ששטה בים האדום
השתלטות מיליציית החות'ים מתימן על ספינה ששטה בים האדום | צילום: חדשות 13

חברת הספנות הגדולה OOCL הודיעה היום (ראשון) כי תפסיק באופן מיידי לטפל בסחורה ישראלית, מכל הסוגים ולכל היעדים - הן בייבוא והן בייצוא. החברה, שהמטה שלה ממוקם בהונג קונג, פעלה בארץ עד עתה כבר 25 שנים. "בשל עניינים מבצעיים, OCCL תפסיק לקבל סחורה מישראל ואליה באופן מיידי ועד להודעה חדשה", נכתב בהודעת החברה.

הודעת חברת OOCL
הודעת חברת OOCL

הודעת החברה מגיעה לאחר איומי מיליצית הח'ותים, שהכריזו כי יעצרו ספינות שעושות את דרכן לישראל דרך מייצר באב אל-מנדב שבתימן. בחודש שעבר הח'ותים מימשו את האיום והשתלטו על ספינת משא ששטה בדרום הים האדום. הספינה, שיצאה מטורקיה בדרכה להודו, מופעלת על ידי חברה יפנית ועל סיפונה נכחו 5 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים. בספינה לא נכחו ישראלים.

בשבוע שעבר, תקפו אנשי המיליציה ספינה נוספת ששטה תחת דגל נורווגיה בדרך לפריקת מיכלית דלק בישראל. בעקבות התקפות הח'ותים, חברות ספנות נאלצות לשנות את מסלולי ההפלגה - שמתארכת ומתייקרת. כעת חוששים בישראל כי הנזק יתגלגל למחירי המוצרים על המדפים במדינה.