נגיד בנק ישראל: "מוסדות חזקים ועצמאיים הם מרכיב חיוני לכלכלה משגשגת"

פרופ' אמיר ירון התייחס למהפכה המשפטית של ממשלת נתניהו, וטען כי "דירוג אשראי של מדינה נקבע לפי מספר רחב של פרמטרים ומשקף את יכולת החזר החוב של המדינה". לדבריו, "חשוב להבטיח המשך שמירה על מאפיינים אלה בכל תהליך שיקודם"

נגיד בנק ישראל אמיר ירון
נגיד בנק ישראל אמיר ירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון התייחס היום (שני) למהפכה המשפטית של ממשלת נתניהו, וטען כי "דירוג אשראי של מדינה נקבע לפי מספר רחב של פרמטרים ומשקף את יכולת החזר החוב של המדינה". לדבריו, "הכלכלה הישראלית חזקה עם דירוגי אשראי גבוהים. זה לא מצב רגעי - מצב הכלכלה בישראל איתן כבר במשך עשורים".

"המשק הישראלי מתמודד עם אתגרים כלכליים שרבות מהמדינות מתמודדות איתן - אבל אפשר לומר בבטחה שמצבנו טוב ביחס למרבית הכלכלות המפותחות. המשק הישראלי מצוי בתעסוקה מלאה עם צמיחה מרשימה, והאינפלציה בישראל, שאנו כמובן נחושים בבנק ישראל למגר, גם היא יחסית נמוכה לעולם. ישראל היא מדינה עם יחס חוב/תוצר שירד, ואשר כבר חזר לרמתו טרום משבר הקורונה", הוסיף.

Cbeujz
בנק ישראל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד הוא אמר: "ככלכלן, אציין בהקשר זה כי מחקרים רבים הראו שמוסדות חזקים ועצמאיים הינם מרכיב חיוני לקיומה של כלכלה מפותחת ומשגשגת. בהתאם, חברות דירוג האשראי בוחנות גם תחומים אלה. לכן, חשוב להבטיח המשך שמירה על מאפיינים אלה בכל תהליך שיקודם".