בגלל רגולציה: רשת הפארם הזולה לא תגיע לישראל

פרסום ראשון: רשת הפארם "כמיקל וורהאוס", שהתכוונה להיכנס לישראל ולהביא לכאן מוצרי פארמה במחירים זולים ב-50 אחוז מהקיים, הודיעה שלא תעשה זאת - מכיוון ש"הרגולציה במדינת ישראל לא מאפשרת להכניס מחירים זולים"

זמן צפייה: 01:34

פרסום ראשון: לפני כשנה דווח בחדשות 13 על רצונה להיכנס לארץ של רשת פארם אוסטרלית בשם "כמיסט וורהאוס" שתביא בשורת מחירים - הנמוכים ב-50 אחוז ממה שקיים בישראל. בראשה עומד יהודי אוסטרלי שמאד רצה להיכנס לישראל ולהביא לכאן מוצרי פארמה במחירים זולים, והוא אף פנה למשרד הכלכלה בנושא. עם זאת, הערב (חמישי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי בעקבות רגולציה הניסיון נגנז.

במכתב שכתב הבעלים של הרשת ונחשף היום בוועדת יוקר המחיה נכתב: "הרגולציה במדינת ישראל לא מאפשרת להכניס מחירים זולים". הוועדה התכנסה היום בפעם השניה ובה נערך קרב ענק בין מנכ"ל משרד הכלכלה, שייצג את שר הכלכלה ניר ברקת שנמצא בשליחות בחו"ל, לבין משרד הבריאות.

המאבק הוא על חוק שהממשלה מנסה להעביר, שאמור להיות הכלי המרכזי להוריד את יוקר המחיה בישראל ונקרא: "דין ישראל כדין אירופה", ויאפשר להכניס ייבוא מקביל זול, אך משרד הבריאות תוקע אותו. ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בדיון ודרש שהבעיה תיפתר עד שבוע הבא. בינתיים את הרשת הזו איבדנו, ואין ספק שזה כלי משמעותי שכרגע אין אפשרות להשתמש בו.