25 מיליארד דולר: השקעת הענק של אינטל בישראל

אושרה בקשת ענקית השבבים להרחיב את המפעל בקריית גת. העלות: 25 מיליארד דולר. אינטל צפויה להעסיק אלפי עובדים נוספים, והפעילות צפויה להתחיל עד 2028. כחלק מהחוק לעידוד השקעות, היא תהנה משיעור מסך מופחת בשיעור של כ-7.5%. סמוטריץ': "הבעת אמון במדינת ישראל ובכלכלתה"

אינטל
אינטל | צילום: GettyImages/אימג'בנק

הבעת אמון בכלכלה הישראלית: מנכ"לי משרד האוצר, הכלכלה והתעשייה יחד עם רשות המיסים ומנהלת רשות ההשקעות אישרו היום (שלישי) את בקשת אינטל להקמת מפעל חדש בישראל בהשקעה של כ-25 מיליארד דולר - ההשקעה הגדולה ביותר של חברה עד כה במדינת ישראל. כחלק מההשקעה, התחייבה החברה להעסיק אלפי עובדים נוספים במפעלה החדש בקריית גת, להקימו עד לשנת 2028 ולהפעילו עד 2035 לפחות.

כמו כן, הוסכם כי אינטל תהנה משיעור מס מופחת - כ-7.5% תמורת השקעתה, שתהווה עלייה משיעור המס שהינה משלמת כיום - 5%. בנוסף, אושר מענק שתשלם הממשלה לאינטל שיעמוד על כ-3 מיליארד דולר מתוקף החוק לעידוד השקעות הון. למעשה, זהו מימוש השקעה שעליה כבר הודיעה החברה - הרחבת השקעתה מ-15 ל-25 מיליארד דולר.

אינטל, נזכיר, הינה תאגיד רב לאומי אמריקני, מהחברות המובילות בעולם בתחום של תכנון וייצור מיקרו-מעבדים ומעגלים משולבים. החברה מוערכת בשווי של כ- 150 מיליארד דולר ומעסיקה כ-130,000 עובדים ברחבי העולם מתוכם כ-12,000 במרכזי פיתוח בחיפה, ירושלים ופתח תקווה ובמפעל ייצור בקרית גת.

לאחר אישור בקשת ענקית הטכנולוגיה, הגיב שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "דווקא עכשיו, דווקא בישראל. בחירתה של חברת אינטל העולמית לאשר את השקעה חסרת תקדים בהיקף של 25 מיליארד דולר ולהקים את המפעל החדש שלה דווקא כאן היא חשובה ומשמעותית. השקעה כזו, בזמן שישראל ניצבת במלחמה מול הרוע המוחלט, היא השקעה בערכים הנכונים והצודקים שמקדמים את האנושות. זוהי הבעת אמון במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית, שתקדם תעסוקה איכותית בפריון גבוה ביישובי הפריפריה ותשפיע על הצמיחה של הכלכלה הישראלית".

ניר ברקת וסמוטריץ'
ניר ברקת ובצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הכלכלה ניר ברקת הגיב גם הוא ואמר: "ההשקעה הענקית של אינטל בישראל היא הבעת אמון משמעותית מאוד בכלכלה הישראלית ובמדינת ישראל, ובעלת ערך אדיר דווקא בימים אלה. זהו המשך ישיר למדיניות משרד הכלכלה - הגדלת היצוא ויצירת משרות איכותיות בפרירפיה. פיתוח התעשייה והתעסוקה האיכותית בפריפריה היא חובתה הכלכלית והחברתית של ממשלה ישראל, בוודאי בשנים הקרובות, וכמו כן שיקום, בתקומה ובצמיחה של התושבים והאזורים שנפגעו במלחמה. אנו פועלים בימים אלה כדי להביא השקעות ענק נוספות שידגישו את עוצמתה של ישראל ויבטיחו את העתיד הכלכלי של ישראל״.