דיווח: חברת הסייבר NSO שוקלת להשבית את תוכנת הריגול "פגסוס"

לפי סוכנות הידיעות "בלומברג", החברה הישראלית שהתסבכה לאחרונה בפרשיות בינלאומיות, בודקת את האפשרות לבטל את חטיבת "פגסוס" ולהעמיד את החברה למכירה

NSO
NSO | צילום: שאטרסטוק

סוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה הערב (שני) כי חברת הסייבר הישראלית NSO שוקלת אפשרות לפיה תשבית לחלוטין את תוכנת הריגול "פגסוס", בשמה היא ידועה, ואף תציע עצמה למכירה. גורמים בחברה אמרו כי החלו שיחות עם מספר קרנות השקעות וקונים פוטנציאליים.

שתי קרנות אמריקניות הביעו עניין ברכישת החברה והשבתת "פגסוס". לפי הדיווח, אם יושג הסכם, הקרנות יזרימו 200 מיליון דולר אל החברה ויהפכו אותה לחברה המתמחה בהגנה בלבד מפני מתקפות סייבר וריגול עוין. לפי אחד הגורמים, נשקלת השקעה בתחום הרחפנים של החברה. מהחברה לא נמסרה תגובה לדיווח.

לוגו חברת NSO הישראלית
לוגו חברת NSO הישראלית | צילום: רויטרס

כזכור, החברה הסתבכה לאחרונה במספר שערוריות, החל מתחקיר של גופי תקשורת בינלאומיים שחשף כי החברה מכרה טכנולוגיות ריגול למשטרים דיקטטורים בעולם, ואף נמצאו שאריות של תוכנת "פגסוס" בטלפונים של עובדי ממשל בצרפת.

בתחילת החודש, דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי על פי גורמים מחברת אפל, לפחות תשעה מכשירים סלולריים השייכים לעובדי מחלקת המדינה של ארצות הברית נפרצו באמצעות תוכנות ריגול מתוחכמות שפותחה על ידי קבוצת NSO, ולא ברור מי עומד מאחורי הפריצות. בעקבות הדיווח נכנסה החברה לרשימה השחורה של ארצות הברית, יחד עם חברת קנדירו הישראלית.

הפריצות, שהתרחשו בחודשים האחרונים, פגעו בפקידים אמריקנים הנמצאים בשליחות באוגנדה או התמקדו בעניינים הנוגעים למדינה המזרח אפריקאית. אלו הפריצות הנרחבות ביותר עד כה על פקידים אמריקנים באמצעות טכנולוגיית NSO. בעבר, מספר פקידים אמריקאים היו מטרות לפריצות באמצעות התוכנות אך לא היה ברור אם צלחו או לא.