בנק ישראל בהודעה דרמטית: הריבית מזנקת ב-0.75% לרמה של 2%

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל הודיעה על העלאת הריבית ב-0.75 נקודות האחוז לרמה של 2%. מדובר ברמה הגבוהה ביותר זה 20 שנה. גל ההעלאות החל באפריל - ומדובר בפעם הרביעית שבה מודיע ירון על העלאת הריבית

זמן צפייה: 05:13

הוועדה המוניטרית בבנק ישראל החליטה היום (שני) להעלות את הריבית ב-0.75 נקודות האחוז לרמה של 2%. מדובר ברמה הגבוהה ביותר של הריבית זה 20 שנה.

גל העלאות הריבית החל בחודש אפריל כשהנגיד אמיר ירון הודיע לראשונה אחרי 4 שנים על העלאת הריבית במשק. אז היא העלתה ברבע אחוז לרמה של 0.35 אחוזים. כעבור חודש שוב העלה הנגיד את הריבית, הפעם ב-0.4 אחוזים לרמה של 0.75 אחוזים - הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2014.

שטרות שקלים
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בתחילת חודש יולי הגיעה ההעלאה השלישית בשלושה חודשים. הריבית עלתה בחצי אחוז לרמה של 1.25 אחוזים - הרמה הגבוהה ביותר זה עשור.

"זה לא 'זבנג' וגמרנו, אלא זה תהליך שיביא בסופו של דבר, להתמתנות של האינפלציה לכיוון היעד", אמר הנגיד ירון לאחר אחת ההעלאות. בהתייחסו לשאלה האם הגיב מאוחר מדי, אמר הנגיד כי "אנחנו נמצאים באינפלציה של ארבעה אחוזים. היא נמוכה משמעותית מכמעט כל שאר המדינות בעולם. אנחנו נחושים לעשות את כל מה שצריך כדי שהאינפלציה תחזור ליעד שלה, שזה בין אחוז לשלושה אחוזים".