הזינוק המפתיע בשקל: "הוצאת הכספים פחתה לאחר עצירת החקיקה"

אחרי שבתחילת החודש צנח המטבע הישראלי לשפל של שנים, בשבוע החולף הוא מתאושש מול הדולר, כאשר ההערכה היא כי מאחורי שינוי המגמה עומדים ניסיונות הפשרה סביב המהפכה המשפטית - והאיתותים של נתניהו לפיהם הוא מוכן למתן את צעדי החקיקה החד-צדדיים

זמן צפייה: 01:57

הזינוק המפתיע בשקל: אחרי שבתחילת החודש צנח המטבע הישראלי לשפל של שנים, בשבוע החולף הוא מתאושש מול הדולר, כאשר ההערכה היא כי מאחורי שינוי המגמה עומדים ניסיונות הפשרה סביב המהפכה המשפטית, והאיתותים של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם הוא מוכן למתן את צעדי החקיקה החד-צדדיים שהוא תכנן.

כל אלה הובילו לירידה של 16 אגורות משער הדולר בתוך עשרה ימים - אחת הצניחות המפוארות, המהירות והחדות יותר הזכורות בחודשים האחרונים, שהתאפיינו בעיקר בהתחזקות הדולר.

גורמים בנקאיים אמרו היום לחדשות 13 כי המהלך הזה נובע מהפסקה של הוצאות הכספים מישראל, כלומר, מרגע שנדמה למשקיעים שהמשטר הדמוקרטי מתייצב, ושלא יהיה שינוי דרמטי ביחסי הכוחות בין הרשויות - הם מפסיקים לעשות את מה שראינו לאורך החודשים הראשונים של המהפכה המשפטית - כאשר פקדונות ועובדים בשוליים נדדו אל מחוץ לישראל.

הדולר נחלש מול השקל
הדולר נחלש מול השקל | צילום: חדשות 13

יש לציין כי יש שיפור גם בבורסה, עם עליות של כמעט שלושה אחוזים מתחילת החודש, כאשר אמנם כאשר בודקים את התשואה מתחילת השנה אנחנו עדיין בטריטוריה השלילית - אך המגמה בפירוש חיובית. אם צריך להעריך מה הסיכונים לתחזית האופטימית שאנחנו מקבלים היום מהרבה בנקים ובתי השקעות - פיצוץ פוליטי גדול, הפתעה בנושא הוועדה לבחירת שופטים, סיטואציה בה עמדת השר לוין גוברת על עמדת רה"מ נתניהו. כל עוד העניינים נשארים יציבים במישור הפוליטי - ההתאוששות של השקל עשויה להימשך.