"לאור חוסר אמון וכשלים בתפקוד": ברקת הדיח את הממונה על התחרות

שר הכלכלה ביקש ממיכל כהן לסיים את תפקידה, בטענה כי חולשתה של רשות התחרות הובילה להעלאות המחירים. גורם משפטי בכיר אומר כי לברקת אין סמכות להדיח אותה ללא סיבה

זמן צפייה: 02:05

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הדיח היום (שני) את הממונה על התחרות במשרד הכלכלה, מיכל כהן, זאת לאור "חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים" ולנוכח "הכשלים בתפקוד". גורם משפטי בכיר אמר הערב לחדשות 13 כי לברקת אין סמכות להדיח אותה ללא סיבה, וכי יש הליך מסודר לפיו צריך לפעול, הכולל שימוע והמלצת ועדת המינויים. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה צפויה להתערב בנושא.

מטעמו של ברקת נמסר כי זימן את כהן וביקש ממנה לסיים את תפקידה, לאחר כחמישה חודשים בהם בחן את תיפקודה של הרשות. "העובדה שחברות המזון, המונופולים ושווקים ריכוזיים רבים איבדו את הרסן בכל הנוגע להעלאות מחירים, נובעת בראש ובראשונה מחולשתה של הרשות כגורם מרסן והיעדר אימוץ של מדיניות אקטיבית ונחרצת לטיפול בסוגיות הליבה של הרשות ובעיקר הגברת התחרות", נמסר.

מיכל כהן, הממונה על התחרות
מיכל כהן, הממונה על התחרות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד נמסר מטעמו של ברקת: "למרות שבבדיקות מקדימות לקראת כניסתו לתפקיד של שר הכלכלה ניר ברקת, עלתה ההבנה כי רשות התחרות הינה חוליה חלשה בכל הקשור במאבק להגברת התחרות, למלחמה במונופולים, כשלי שוק, קארטליזם וריכוזיות, השר נתן הזדמנות כנה ואמיתית לעבודה משותפת עם ראש הרשות מיכל כהן".

"לצערנו, נוכח היעדר שיפור בביצועי הרשות, סביב המדיניות הרצויה והיעדר אימוץ של מדיניות השר הממונה, נוכח השר ברקת כי אכן הרשות סובלת מתת תיפקוד חמור. לאור זאת, ולאור חוסר האמון העמוק שנוצר בין השניים וחוסר היכולת להמשיך לעבוד בצורה כזו כשהפערים המקצועיים הם רבים וראש הרשות מסרבת לאמץ ולממש את מדיניות השר ולנוכח הכשלים בתפקוד, ביקש השר ברקת מהממונה על התחרות מיכל כהן לסיים את תפקידה".