"פוטנציאל לא נורמלי": מה מחכה לישראלים בחיי הלילה של דובאי?

לעשרות אלפי הישראלים שצפויים להגיע במהלך החודש הקרוב לדובאי, מחכים שלל מקומות בילוי בהם מסעדות יוקרה, מועדוני ריקודים וברים המגישים משקאות חריפים. "להיות ישראלי פותח עבורך דלתות"

זמן צפייה: 08:18

מאז חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, נרקמו לא מעט שיתופי פעולה בין שתי המדינות, ואחת הזירות שבה כבר הספיקו הישראלים להפוך לשחקן מרכזי היא סצנת חיי הלילה. על אף שנהוג לחשוב על מדינת המפרץ כמוסלמית עם תרבות שמרנית והכוללת איסורים כמו שתיית אלכוהול, אך כשהערב יורד על העיר, נחשפים חיי הלילה הסוערים לכל אלו החפצים לאכול במסעדות מישלן, לשתות משקאות משכרים וגם לרקוד.

רועי יצחק, ישראלי שנמצא בדובאי כבר שלושה חודשים, השקיע את זמנו בליצור קשרים עם בעלי המועדונים והברים, במטרה להכין אותם למבלים הישראלים. "יש פה המון ברים, מסעדות ומועדונים. נאמר כך, בכל לילה יש פה מה לעשות. דובאי היא אחד היעדים הטובים ביותר מבחינת חיי הלילה", אמר הישראלי והוסיף: "יש פה פוטנציאל לא נורמלי. הם בטוחים שהישראלים הם הבזבזנים הכי גדולים שיש". עם זאת, מחירי המשקאות החריפים אינם זולים, למשל בירה תעלה בסביבות ה-70 דירהם, שהם יותר מ-60 שקלים, ואילו קוקטייל יעלה בין 50 ל-90 שקלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנדלבליט לנתניהו וגנץ: יש לקדם במהירות תקציב לשנת 2021

"רובנו שמחים על החיסול": תושבים באיראן משבחים את ישראל

למרות העומס: מספר הקניונים הפתוחים לא יגדל עד לסוף הפיילוט

מועדון לילה בדובאי
מועדון לילה בדובאי | צילום: חדשות 13

לצד מקומות הבילוי, המקומיים גם נערכים לארח את הישראלים שיגיעו במלונות מותאמים. "לקחנו 50 חדרים במלון H דובאי והפכנו אותם לחדרים כשרים הכוללים מזוזה, מטבח כשר, מפתח מיוחד לשבת וגם מעלית שבת, בית כנסת ושתי מסעדות כשרות", סיפר גיל גורביץ', שמתגורר בדובאי כמה מספר שנים. "החיים השתנו באותו רגע שהכריזו על הנורמליזציה. מלפחד להגיד מאיפה אתה או לדבר באנגלית מחוץ לבית, פתאום אני אומר שאני מישראל וזה פותח עבורי דלתות".

בימים האחרונים נחתו כאן הטיסות הראשונות מישראל, כאשר רק בחודש דצמבר צפויים להיות כאן למעלה מ-50 אלף ישראלים, וזו רק ההתחלה. היתרון העיקרי, בימים אלה, הוא הפטור מבידוד כשחוזרים בחזרה לארץ. כך שאחרי חודשים של סגר בישראל, ללא מסעדות ובילויים, הישראלים שכבר חוגגים בדובאי מצפים שבקרוב יצטרפו אליהם עוד עשרות אלפים.