שוק הנדל"ן רותח: שיא של יותר משש שנים במכירת דירות

בחודש אוגוסט נרשמו יותר מ-14 אלף עסקאות למכירת דירות. במקביל, נרשם זינוק של 71% ברכישות משקיעים באוגוסט האחרון לעומת התקופה המקבילה אשתקד כל זאת ברקע הכוונה לעלות את מס הרכישה

פעילות המשטרה באתרי בנייה
האם יהיו עוד הגרלות? תלוי אם הממשלה תחזיק מעמד (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

שוק הדיור לא עוצר לרגע: מנתונים שפורסמו הבוקר (שלישי) על ידי אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר עולה כי נרשם שיא של יותר משש שנים במכירת דירות - 14,100 עסקאות במהלך חודש אוגוסט האחרון. מדובר בנתון הגבוה ביותר מאז השיא ההיסטורי שנרשם ביוני 2015 וגידול של 31 אחוזים לעומת אוגוסט 2020.

בנוסף, 3,000 דירות נרכשו על ידי משקיעים, זינוק של 71 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הנתון הזה צפוי להמשיך לעלות לאור כוונת הממשלה בתוכנית הדיור שהוצגה השבוע לעלות בחזרה את מס הרכישה מחמישה לשמונה אחוזים.

לכתבות נוספות בנושא >>

תוכנית הדיור – היום שאחרי: שאלת המפתח היא כמה יבנו

העלאת מס רכישה ואיסור על Airbnb: התוכנית למאבק במחירי הדיור

המכשולים במאבק במחירי הדיור: חשש מקשיים משפטיים ופוליטיים

כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד הציגו ביום ראשון תוכנית ממשלתית חדשה למאבק במחירי הדיור, שלדבריהם תשפיע באופן דרמטי על הגדלת ההיצע לזוגות צעירים, ועל צמצום הביקושים בקרב משקיעי נדל"ן.

הצעדים העיקריים בתוכנית יכללו העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה (שהופחת בשנה שעברה), מ-5% כיום בחזרה ל-8%. המטרה היא להפחית את הכדאיות ברכישת דירה נוספת, ולפנות אותה לקנייה על ידי זוגות צעירים. המהלך יקודם בחקיקה מזורזת, ותזכיר החוק של משרד האוצר בעניין יפורסם עוד היום בניסיון למנוע ביצוע של עסקאות רבות לפני כניסת המס לתוקף.