אסם מגבשת תוכנית התייעלות: עשרות עובדים יפוטרו

פרסום ראשון: לאחר שלא התאפשרה לא העלאת המחירים, בחברת המזון הגדולה מתכננים את פיטורם של עשרות עובדים בתפקידי מטה וגם של כאלו שתפקידם יוחלף בתהליכי אוטומציה. בינתיים, בשוק ממתינים לראות כיצד אסם ושטראוס יפעלו לאחר הודעת תנובה על התייקרות מוצריה

זמן צפייה: 06:15

לאחר שחברת תנובה, חברת המזון הגדולה ביותר בישראל הודיעה היום (שני) על העלאת מחירים של 20% מהמוצרים הלא מפוקחים שלה, באסם מתגבשת תוכנית התייעלות נרחבת, בה כלול גם פיטורם של עשרות עובדים בתפקידי מטה וגם של כאלו שתפקידם יוחלף בתהליכי אוטומציה - אמנם לא מהלך פיטורים נרחב אבל כן מהלך שמסמל את הידוק החגורה של אסם לאחר שלא התאפשרה לה העלאת המחירים שנבלמה.

בשוק ממתינים לראות כיצד יגיבו החברות הגדולות, בהן גם אסם ושטראוס, לעליית המחירים של תנובה, כאשר חברות המזון כולן מתמודדות עם עלייה משמעוית במחירי חומרי הגלם.

מוצרי אסם על המדף ברשת שיווק
מוצרי אסם על המדף ברשת שיווק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במקביל, היום בכירי תנובה הסתובבו בין רשתות השיווק וניסו לשכנע אותן לאשר את העלאת המחירים. עד כה, רשת שופרסל הייתה היחידה שאמרה שהיא איננה מאשרת את עליית המחירים. ברשתות שיווק אחרות תנובה הצליחה דווקא כן לשכנע שמדובר בעליית מחירים הוגנת, שלמעשה המדינה נתנה לה אור ירוק עם העלאת המחירים המפוקחים.

משאית תנובה
משאית תנובה | צילום: מרים אלסתר, פלאש 90