הרצוג ונתניהו מנסים להציל: תחזית דירוג האשראי הישראלית תרד?

בשל החשש מנזקי המהפכה המשפטית וההסלמה הביטחונית בשבועות האחרונים, בחברת דירוג האשראי הבינלאומית "מוד'יס" החליטו להפחית את התחזית הישראלית, מה שעלול לגרום לעלייה בריבית ההלוואות שהמדינה לווה. הנשיא וראש הממשלה מנסים לשכנע את החברה להשהות את ההחלטה - אך לפי שעה המאמצים לא נושאים פרי

זמן צפייה: 01:49

בשל חשש מנזקי המהפכה המשפטית, יחד עם ההסלמה הביטחונית של השבועות האחרונים, כלכלני "מוד'יס", סוכנות בינלאומית לדירוג אשראי, החליטו להפחית את התחזית לדירוג האשראי של ישראל. בניסיון למנוע ברגע האחרון את הפחתת התחזית, התגייסו נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו והחלו בשיחות עם כלכלני החברה.

בשיחות, הנחשבות לחריגות, ניסו הרצוג ונתניהו לשכנע את הבכירים להותיר את הדירוג על כנו. הרצוג טען כי השיחות בבית הנשיא בנוגע למהפכה המשפטית יובילו לשינויים משמעותיים במבנה שלה, ולכן ביקש להשהות את ההחלטה לפחות עד לסיום ההידברות.

Whatsapp Image 2023 03 07 At 2
חברת ההחזקות מודי'ס | צילום: רויטרס

למרות המאמצים, ההערכה היא כי במוד'יס לא ימתינו לישראל, ויפחיתו את תחזית הדירוג. אם המהלך אכן ייצא לפועל, המשמעות עלולה להיות עלייה מיידית בריבית שישראל תצטרך לשלם על הלוואות שהיא לווה ממדינות ומבנקים זרים ברחבי העולם. בנוסף, תעלה מחדש הדילמה של המשקיעים היכן להשקיע את הכסף שלהם. בנוסף, השלכות המהמלך צפוייות להשפיע כל הצרכנים בענפים שונים.