בכירים בענף המזון הובאו לחקירה ברשות התחרות

הרשות לתחרות ממשיכה בחקירתה כנגד בכירים ברשתות שיווק הזון והמשקאות, בחשד לתיאום מחירים והעלאתם יחד עם הספקים. הפעם הובאו לחקירה בכירים בחברת שסטוביץ', מנכ"ל רשת ויקטורי ובכירים מענקית המשקאות יפאורה

זמן צפייה: 03:14

התפתחות נוספת בחקירת הרשות לתחרות, בחשד לתיאום מחירים והעלאתם בין ספקי המזון לרשתות השיווק. היום (רביעי) הובאו לחקירה בכירים מחברת שסטוביץ', אייל רביד מנכ"ל רשת ויקטורי ובכירים בענקית המשקאות יפאורה,  האחראית על שיווק מותגים כמו ספרינג, תפוזינה ועין גדי, כמו גם בכירים נוספים בענף המזון.

החקירה החלה לפני כשנתיים אך עדיין לא הוחלט על הגשות כתבי אישום בנושא. בתחילת הבדיקה, נחקרו רמי לוי, משפחת יוחננוף וכל הנהלת שופרסל, כמו גם בכירים משטראוס וחברות מזון נוספות. ההתפתחות החדשה הגיעה לאחר שיא שלילי במערכת היחסים העכורה בין שר הכלכלה ניר ברקת, לבין העומדת בראש הראשות לתחרות עו"ד מיכל כהן.

מיכל כהן, הממונה על התחרות
מיכל כהן, הממונה על התחרות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, לפני חודש וחצי קרא שר הכלכלה ניר ברקת למי שיושבת בראש ראשות התחרות להתפטר עקב טענה ל-"חוסר אמון עמוק", אך קודמיה בתפקיד, פרופ' דיויד גילה, רונית קן, דרור שטרום ודוד תדמור הביעו את מרותם בנושא ושיגרו מכתב לברקת, מה שהביא לביטול ההחלטה על פיטורה של כהן לאחר המשבר הגדול.