המתווה שיאפשר דחייה בתשלום משכנתאות והלוואות – לנפגעי המשבר

בנק ישראל פרסם מתווה חדש שיביא להפחתה משמעותית בהחזרים החודשיים של לקוחות שנפגעו כלכלית מהקורונה. התנאים: הלוואה בסטטוס דחייה, הכנסה עד 20 אלף נטו בחודש ופגיעה של לפחות 40% בהכנסה

זמן צפייה: 01:13

בנק ישראל פרסם היום (שני) מתווה נוסף שיאפשר ללקוחות שנפגעו מהמשבר הכלכלי לפנות לבנק שלהם, באופן שיביא להפחתה משמעותית בהחזרים החודשיים, לתקופות ארוכות: משכנתאות עד שנתיים, והלוואות צרכניות עד שלוש שנים.

מדובר בתוספת למתווה הנוכחי, המאפשר לכלל הלקוחות להגיש בקשה לדחות את החזרי ההלוואה שלהם. כשהמתווה החדש נועד לסייע ללקוחות שנפגעו באופן משמעותי מהמשבר, ולשם כך הם צריכים לעמוד בשלושה תנאים: ההלוואה שלהם צריכה להימצא בסטטוס דחייה, הפגיעה בהכנסתם צריכה להיות בשיעור של 40% ומעלה וההכנסה למשק בית תהיה עד 20,000 שקלים נטו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"פוטנציאל לא נורמלי": מה מחכה לישראלים בחיי הלילה של דובאי?

מסיבות רק למקובלים: הילדים שמנצלים את המגפה כדי להחרים חברים

רוקדים בצפיפות, בלי מסכות: תיעוד ממסיבת תיכוניסטים בחולון

משכנתא
משכנתא | צילום: פוטוליה

בבנק ביקשו לחדד כי טרם קבלת החלטה על דחיית תשלומים חשוב לבחון היטב את השלכות הדחייה, לרבות המחיר הכלכלי שלה: שיעור הריבית, וסכום החיוב החודשי לחיוב לאחר הדחייה. מומלץ לממש חלופה זאת רק לאחר בחינת נחיצותה ועלותה. כמו כן, על הלקוחות הדוחים את תשלומי המשכנתא לבחון היטב את השפעת השלכות הדחייה על הכיסוי הביטוחי הקיים (ביטוח חיים) במסגרת המשכנתא.

במשכנתאות יש שתי אפשרויות לדחייה. האופציה הראשונה: הפחתת התשלום החודשי בכ-25%, 50%, 75% (השיעור הוא לבחירת הלקוח); האופציה השנייה: דחיית רכיב הקרן באופן שיביא להפחתת החיוב החודשי בין 40% לכ-75%. בהלוואות צרכניות עד 100,000 שקלים הארכת התקופה היא נגזרת של הפחתת החיוב החודשי, בלפחות 50%, ובלבד שלא עולה על 3 שנים נוספות. דחיית תשלומי ההלוואות אינה כרוכה בתשלום עמלה אך יש לדחייה עלויות נוספות שיש לבחון טרם קבלת ההחלטה.