אחרי הודעת "מוד'יס" - מנכ"ל הבורסה מזהיר: "יהיה פה משבר פיננסי חריף"

בהתייחסות ראשונה להודעה של חברת דירוג האשראי הבינלאומית, לפיה החקיקה המשפטית יוצרת סיכון משמעותי לכלכלה, איתי בן זאב אומר כי הוא חושש ממשבר פיננסי "סטייל אנגליה", וקובע כי ההודעה היא "קריאת השכמה" לממשלה. בפניה לרה"מ ולשר האוצר הוא מבקש: "דברו עם מוד'יס וחברות הדירוג הנוספות ועשו את הנדרש על מנת למנוע הורדת דירוג שתהיה הרסנית"

ירידות בבורסה בת"א. ארכיון
ירידות בבורסה בת"א. ארכיון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מנכ"ל הבורסה איתי בן זאב התייחס הצהריים (רביעי) להודעה של חברת דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס, שהזהירה מכך שביטול עילת הסבירות היא סכנה לכלכלה הישראלית. בן זאב קבע כי הדוח הוא "קריאת השכמה" לממשלה בישראל והזהיר: "אם הממשלה לא תתעשת במהרה אז יהיה פה משבר פיננסי סטייל אנגליה".

"מוד'יס הוא גוף בינלאומי אובייקטיבי ונייטרלי שאומר בריש גלי שלמרות שהכלכלה שלנו חזקה אנחנו כמדינה נמצאים במדרון חלקלק שבסופו ייגרם נזק כלכלי משמעותי לכלל אזרחי מדינת ישראל. זהו שיקוף של כלכלת ישראל בעיני העולם, ואסור לנו להתעלם ממנו", הוסיף.

בן זאב קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "דברו עם מוד'יס וחברות הדרוג הבינלאומיות הנוספות ועשו את הנדרש על מנת למנוע הורדת דירוג שתהיה הרסנית לכל מה שנבנה כאן בעמל רב ובכישרון במשך שנים רבות".

לסיום קבע: "במידה והדירוג יירד, שום תכנית לחיזוק הכלכלה הישראלית לא תעזור. אם לא יחול שינוי בקרוב - לצערי נגיע לשם על כל המשתמע מכך".

מפגינים בבורסה לניירות ערך בתל אביב
מפגינים בבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רויטרס

בתוך כך, פתחו הערב אסף רפפורט ובכירים נוספים בחברת Wiz הישראלית את המסחר בבורסה בניו יורק, בזמן שהם לובשים חולצות שעליהן נכתב באנגלית "הצילו את הדמוקרטיה שלנו".

Whatsapp Image 2023 07 26 At 1
בכירי חברת Wiz עם חולצות המחאה בבורסה בניו יורק

כזכור, אתמול הוציא חברת מוד'יס הודעה מיוחדת בעניין השפעות ביטול עילת הסבירות על הכלכלה הישראלית. לטענת החברה הבינלאומית, החקיקה מייצרת סיכון משמעותי לפגיעה בכלכלה הישראלית. עם זאת, יש לציין כי לא בוצעה ירידת דירוג אשראי בפועל. בנוסף, מודי'ס מנתה בהודעה מספר נושאים אשר עלולים להשפיע על הכלכלה, בהם גם סירוב טייסים וקצינים רבים להתייצב לשירות מילואים בעקבות החקיקה החד-צדדית. "קיים סיכון משמעותי שהמתחים הפוליטיים והחברתיים בנושא יימשכו, ויחולו השלכות שליליות על כלכלת ישראל ועל מצבה הביטחוני", נכתב.