המספרים נחשפים: מצעד שיאניות השכר במשק

הן אמנם מהוות פחות מ-10% מכלל רשימת שיאני השכר במשק, אך מדירוג שיאניות השכר במשק שמפרסם מגזין "ליידי גלובס" מעיד על התחזקות של המנהלות הבכירות במשק

מנכ"לית בנק לאומי. רקפת רוסק עמינח
מנכ"לית בנק לאומי. רקפת רוסק עמינח | צילום: רויטרס

מגזין "ליידי גלובס" מפרסם היום (רביעי) את דירוג שיאניות השכר במשק הישראלי. הדירוג מציג את התחזקותן של המנהלות הבכירות במשק - הן בסכום שנדרש להתמקם בצמרת הרשימה (כ-15 מיליון שקלים) והן ביחס לסכום הנדרש כדי להתברג בעשירייה הראשונה (כ-4 מיליון שקלים).

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

 

עם זאת, בבחינת חלקן של השיאניות מכלל רשימת שיאני השכר בבורסה, עולה כי הנשים מהוות פחות מ-10% - שיעור דומה לזה שנרשם בשנים קודמות.

בשנה החולפת בלטו התגמולים של צמד העומדות בראש הטבלה, שתיהן מנהלות המתאפיינות בעוצמה ניהולית, שכבר הפגינו ניהול מוצלח של חברות ענק - רחל (רוחה) לוין, שעמדה עד לאחרונה בראשות חברת הנדל"ן גזית גלוב, ורקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי. עלות השכר של השתיים הגיעה השנה לכ-15 מיליון שקלים לכל אחת - בהשפעת תגמולים חד-פעמיים, שהקפיצו את עלות העסקתן הכוללת.

שיאנית השכר במשק. רחל לוין
שיאנית השכר במשק. רחל לוין | צילום: תמר מצפי

עלות העסקתה של לוין - שיאנית השכר במשק - עמדה השנה על 15.1 מיליון ש"ח. הסיבה לקפיצה המשמעותית בשכרה נובעת מסיום העסקתה בגזית גלוב בתחילת השנה, מה שסידר לה מענק פרידה של כ-2 מיליון ש"ח וסכום נוסף של כ-3 מיליון ש"ח בזכות חבילת האופציות שקיבלה עם כניסתה לתפקיד ב-2015.

אצל רוסק עמינח, שעלות שכרה השנה עמדה על 14.6 מיליון ש"ח, נסיבות התנפחות התגמולים הושפעו מהוצאות פנסיה חד-פעמיות שרשם בנק לאומי - וזאת לאחר כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים באוקטובר האחרון. לצד תגמולים שוטפים של קרוב ל-7 מיליון שקלים, לאומי רשם הוצאות פנסיה של קרוב ל-8 מיליון שקלים לרוסק עמינח, והפך אותה לשיאנית השכר מקרב כלל הבנקאים בישראל לשנת 2016.

רוב השיאניות - מענף הבנקאות

רישום הוצאות אלה, כנגזרת מחוק שכר הבכירים, הקפיץ גם את עלות העסקתן של בכירות נוספות במערכת הבנקאית והיה חלק ממגמה כוללת שהעלתה את שכרם של רבים משיאני השכר של הבנקים בשנה האחרונה, בעיקר בלאומי ובפועלים. גם בנטרול הוצאות חד-פעמיות אלה, ניכרת הדומיננטיות של נשות תחום הפיננסים מקרב כלל שיאניות השכר, והן מהוות קרוב ל-50% מ-20 בעלות השכר הגבוה ביותר.

בהמשך הדירוג: במקום השלישי - הילה ערן זיק, ראש חטיבת משאבי אנוש בבנק לאומי; במקום הרביעי - אפרת יעבץ, ראש חטיבת מחזיקי עניין בבנק הפועלים; במקום החמישי - עופרה שטראוס, יו"ר ענקית המזון שטראוס; במקום השישי - לילך אשר טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט; במקום השביעי - סמדר ברבר צדיק, מנכ"לית הבנק הבינלאומי; במקום השמיני - סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק; במקום התשיעי - אתי רוטר, מנכ"לית משותפת בקסטרו; במקום העשירי - ענת כהן דייג, מנכ"לית קומפיוג'ן, חברה ישראלית העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות.

Banner_MoreVirals

כריש תקף שחקנית פורנו במהלך צילומים בכלוב תת מימי

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1308' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_5o8opqr2' duration='74']

צילום נדיר: ברוס לי בקרב מגע תחרותי - שמסביר למה הוא הטוב מכולם

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1317' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_kolr79en' duration='79']

תעלומה: אחרי 33 שנה - החול חזר אל החוף

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1312' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_s2nwv4et' duration='138']

מרגש ברמות של כלה: הפתיעה את אחותה הגוססת בבית החולים ביום חתונתה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1311' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_mtuc5743' duration='24']