אחרי חצי שנה של עליות: הוזלה במחירי הדלק

אחרי שישה חודשים בהם המחיר לליטר בנזין עלה בשקל אחד, במוצאי שבת המחיר יירד. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.52 ש"ח לליטר

זמן צפייה: 01:10

אחרי חצי שנה שבה התייקר התעריף באופן קבוע, בסוף השבוע הקרוב תחול הוזלה של כ-30 עד 40 אגורות במחיר לליטר בנזין. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.52 ש"ח לליטר. מדובר בירידה של 38 אגורות מהמעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ) - ללא שינוי מהעדכון הקודם. במשך ששת החודשים האחרונים, המחיר התייקר בסך הכל בשקל אחד, ממחיר של 6.94 ש"ח בחודש דצמבר, ועד 7.90 בחודש מאי.

בין היתר, הגורמים המיטיבים על הנהגים הם הוזלה במחירי האנרגיה במדינות אגן הים התיכון, והתחזקות שער השקל מול הדולר. מדובר על חיסכון שיכול לנוע סביב עשרות שקלים בחודש למשפחה. בנוסף, הדבר יכול להשפיע על יוקר המחייה, על עלות השינוע של מוצרים מהמפעל לרשתות השיווק.

בתוך כך, אסם-נסטלה הודיעה ביום חמישי כי "בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם, עלויות הייצור ועלויות הלוגיסטיקה", החברה "נאלצת לעדכן את המחירון הקמעונאי של מוצרים שמחירם לא עודכן בשנה האחרונה, וחלקם אף לא עודכן ב- 13 השנים האחרונות, בשיעור ממוצע של כ-2.2% ממחירון כלל מוצרי החברה.

לפי אסם-נסטלה, המוצרים שמחירם הקמעונאי יתעדכן הם: מוצרי מאפה, ביניהם מותג "עוגות הבית", חטיפים, בהם במבה, ביסלי ודוריטוס. כמו כן, מחירי המשקאות, ביניהם קפה מגורען כגון "טסטר צ'ויס", סירופ ויטמינצ'יק למיצים ממותקים, תבשילים מוכנים כגון מנה חמה ואף פתיתים - יעלו. אסם הוסיפה כי "עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות וייכנס לתוקפו ב-1 ביולי".