ב-44 מיליארד דולר: אילון מאסק השלים את רכישת טוויטר

האיש העשיר בעולם סגר את אחת מסאגות הרכישה המתוקשרות ביותר בתקופה האחרונה, אחרי חודשים של סכסוכים משפטיים, עם ההשתלטות על החברה פיטר את המנכ"ל ועובדים בכירים נוספים

זמן צפייה: 00:23

אילון מאסק סגר הלילה (שישי) את עסקת רכישת טוויטר בשווי של 44 מיליארד דולר, ובכך הביא לסיום את אחת מסאגות הרכישה המתוקשרות ביותר בתקופה האחרונה, אחרי חודשים של סכסוכים משפטיים בין האיש העשיר בעולם לבין הרשת החברתית הפופולארית.

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

עם ההשתלטות על החברה, פיטר מאסק את המנכ"ל ואת סמנכ"ל הכספים, בנוסף למנהלים בכירים נוספים. מאסק הבטיח להגביר את חדשנות המוצר בניסיון לבנות "אפליקציית על" המשלבת תשלומים ומסחר, וכן למתן את כללי הפיקוח על תכנים ברשת, כולל החזרת חשבונות שנחסמו, מה שעשוי לסלול את הדרך לחזרתו לפלטפורמה של נשיא ארצות הברית לשעבר, שנחסם לצמיתות בעקבות אירועי הקפיטול בינואר 2021.

מאסק הסכים במקור לקנות את טוויטר תמורת 54.20 דולר למניה, וכמה חודשים לאחר מכן תבע את החברה, בטענה שהטעתה משקיעים ורגולטורים. מאסק, שמכהן כמנכ"ל טסלה ו-SpaceX, צפוי לפעול כמנכ"ל טוויטר עד שימנה בעלי תפקידים חדשים. הבוקר הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הציפור משוחררת".