משרד הפנים מודה: "אין נתונים על השימוש בכסף שנגבה לצורך שמירה"

על אף שהמשרד התחייב לעדכן את הכנסת לאן הולכים כספי היטל השמירה שנגבה מתושבי הערים השונות בנוסף לתשלומי הארנונה, בחלוף שנים המשרד עדיין לא מתאר את מסלול הכסף. "מה שצריך להינתן לנו בחינם עולה לכולנו הרבה כסף"

זמן צפייה: 01:59

פרסום ראשון: על אף שמשרד הפנים התחייב לעדכן את הכנסת לאן הולכים כספי היטל השמירה שנגבה מתושבי הערים השונות בנוסף לתשלומי הארנונה, הערב (שני) חשפנו במהדורה המרכזית כי בחלוף שנים המשרד עדיין לא מתאר את מסלול הכסף, ואין לדעת לאילו יעדים משתמשות כל אחת מהרשויות בסכומי העתק שהן גובות.

תשלום אגרות השמירה הללו, שהחל בימי האינתיפאדה השנייה, כדי לחזק את הרשויות המקומיות ולאפשר להן לגבות את המשטרה, הפך בעצם לעוד צינור של הכנסות לשלטון המקומי בישראל. האגרות יכולות להצטבר גם למאות שקלים בשנה, תלוי ברשות המקומית. בתל אביב גובים 200 ש"ח, בכוכב יאיר 411 ש"ח, ובעומר הסכום מגיע ל-438 ש"ח, כשלא תמיד ברור לאן הולך הכסף.

אגרת שמירה ברשויות המקומיות
אגרת שמירה ברשויות המקומיות

למרות שמשרד הפנים לא מעדכן את הכנסת מה נעשה באגרה הזו, המדינה מבקשת להאריך את הגבייה שלה בשנה נוספת. נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר הערב: "מה שצריך להינתן לנו בחינם עולה לכולנו הרבה כסף. מכיוון שאין שקיפות בנושא, אנו קוראים לממשלת ישראל לעצור את התשלומים האלה ולהוריד את הנטל הזה מהאזרחים ומהעסקים בישראל".