1.6 מיליארד ש"ח: התוכנית חסרת התקדים לטיפוח העוטף

ברקע שיחות טעונות שמנהל רה"מ נתניהו עם ראשי הרשויות, הממשלה צפויה לאשר ביום חמישי תוכנית כלכלית לטיפוח יישובי עוטף עזה, שתהווה גידול של כ-60% ביחס לזו הקודמת. מירב התקציב יופנה לחינוך ולחיזוק הביטחון ביישובים

זמן צפייה: 01:06

ברקע השיחות הטעונות שמנהל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, הממשלה צפויה לאשר השבוע תוכנית לפיתוח העוטף בעלות של 1.6 מיליארד ש"ח, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. התכנית תהווה גידול של כ-60% ביחס לתוכנית הקודמת.

מבחינתם של ראשי הרשויות באזור עוטף עזה מדובר על תוכנית חסרת תקדים, שמגיעה אחרי דין ודברים שהתנהלו מול ראש הממשלה. ראשי הרשויות דרשו מנתניהו גם תגובה חריפה של צה"ל בעזה, אך גם עזרה בתקציבים משמעותיים בעוטף. נתניהו הבטיח כי כך יעשה, וגם מבחינה כלכלית קיים.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי הצליח לגייס את סכומי הכסף הנדרשים ממשרדי הממשלה, והתוצאה אמורה לחזק את הביטחון ביישובים, להביא להרחבת כביש 232, המכונה "כביש הדמים", וגם לחזק את מערכת החינוך. שר החינוך יואב קיש הגדיל את תקציב משרדו לכ-13 מיליארד ש"ח, מה שאמור להשפיע לטובה על בתי הספר, גם בחינוך הבלתי פורמלי, וגם בטיפול רגשי בילדים.

גבול עזה, עוטף עזה
גבול עזה (ארכיון) | צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

במסגרת התוכנית, ימומנו פעילויות בית ספריות בעוטף עזה בהיקף כולל של 16 מיליון ש"ח בפריסה שווה עבור שנות הלימודים תשפ"ד, תשפ"ה. תקצוב הפעילויות יהיה בכפוף לפיקוח של משרד החינוך על תכניות פעילויות בית ספריות שיובאו לאישורו.

בנוסף, יושקעו כספים גם בתחבורה הבין-עירונית, כשיועברו 35 מליון ש"ח מתקציבי סלי הבטיחות של נתיבי ישראל, לשנים 2023-2024 יחד, לצורך תכנון וביצוע של פרויקטי תחבורה בינעירוניים לרבות השלמתם של הפרויקטים שכבר אושרו. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בישיבה מיוחדת וחגיגית שתיערך ביום חמישי בעיר שדרות.