דירות, מניות - או בכלל השכלה: במה כדאי להשקיע את הכסף שלכם?

נשיא התאחדות הקבלנים החדשה טוען שכדאי להשקיע את ההון העצמי ברכישת נדל"ן, אך בעלי חברת השקעות סבור שהדרך שלו עדיפה: "יודע לעשות תשואות של 15% בשנה" • "המדריך לחיים חכמים", חלק ב'

זמן צפייה: 11:08

משבר הקורונה גרם לעומרי לצאת למסע לעבר החופש הכלכלי שלו. כמו רבים אחרים שנפגעו מהמשבר, הוא מצא את עצמו מובטל, וכך גם הכסף שלו, תרתי משמע. לאחר שחיפש תחומי עניין שבהם הוא מוכן להשקיע את כספו, הוא נפגש עם שלושה אנשים מהמובילים בתחומים שבהם הוא מתעניין ועשו הון - על מנת שאלו יתנו לו את התשובה הנכונה ביותר.

כאמור, לעומרי יש הון עצמי והוא מעוניין לתת לכסף שלו "לעבוד עבורו". הצעה אחת שקיבל הייתה להשקיע בדירות ובקרקעות. "דירה היא מוצר המדף היחיד שלעולם לא נרקב והמחיר שלו תמיד עולה", טוען רוני מזרחי, נשיא התאחדות הקבלנים החדשה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט נגד נתניהו: התנהלות מחפירה, שם את הפוליטיקה לפני האזרחים

העוצר הלילי יחל מחר בשעה 19:00 – רשימת הערים תפורסם בהמשך

לפיד: לא יהיו פריימריז פתוחים; שלח: אנשים חזקים לא מפחדים

מדדים בבורסה
מדדים בבורסה | צילום: חדשות 13

מנגד, סוחר מניות כגון אלדד תמיר, בעלים ומנכ"ל של חברת ההשקעות "תמיר פרישמן", סבור שלקנות דירה זה בזבוז. "בכסף של קניית דירה, אני יודע לעשות תשואות בממוצע של כ-15 אחוז בשנה בשווקים". הוא הוסיף כי: "ללא מעט מאיתנו יש כסף שמונח בבנק, אך את ההחלטות מה לעשות איתו אנחנו משאירים לבנקאי או לסוכן הביטוח, שלהניב עבורנו רווחים זה לא האינטרס שלו". תמיר הדגיש כי ניהול השקעות הוא תהליך שכלי ולא רגשי, ולכן דרושה השכלה פיננסית על מנת להצליח בתחום.

אופציה נוספת שהוצעה לעומרי היא להשקיע דווקא בעתיד הרחוק, כלומר בילדיו. מחקרים חדשים מוכיחים שהשקעה בחינוך של הילדים היא לא רק עניין ערכי, אלא גם כלכלי שעלול לייצר למשפחה שלכם מיליונים - מי שיש לו חמש יחידות מתמטיקה, ישתכר בממוצע 120,000 שקלים יותר בשנה מאשר חברו שעשה רק שלוש יחידות. אם אתם רוצים לייצר עוד כמה מיליונים, כדאי לשלוח את הילדים גם לחוג אנגלית. "מעסיקים שרואים ישראלי שיודע אנגלית, משליכים עליו הרבה תכונות כגון חכמה והתמדה", מסביר פרופ' ארז סיניבר, מומחה לכלכלת עבודה וחינוך, מהמכללה למינהל.