ליברמן: "בתקציב הבא ניתן תשובות לקבוצות המקופחות בחברה"

שר האוצר אמר בדיון בוועדת הכספים כי "בתקציב הבא יש לחשוב על מתן מענה לאוכלוסיות כמו המורים, רופאים מתמחים וחיילים בסדיר"; ח"כ ינון אזולאי לליברמן: "חזור בך מאמירת 'המריצות'"

זמן צפייה: 01:01

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בדיון בוועדת הכספים, בו הציג את תקציב המדינה לשנים 2021-2022, כי "התקציב הנוכחי הוא הכי חברתי שעבר אי פעם בכנסת" אך התייחס גם לתקציב הבא  לשנים 2023-2024 ואמר "נצטרך לתת מענה לאותן קבוצות בחברה הישראלית שבאמת מקופחות כמו המורים, המטפלות, רופאים מתמחים וחיילים בסדיר".

עוד הוסיף השר ליברמן בעניין התקציב לשנים הבאות: "שלא יהיו שום אשליות בנידון, אי אפשר למצוא כעת את הכסף, לכן אנחנו דוחים את כל המשא ומתן לשנת 2022, אז אנחנו מקווים להגיע להסכמים עם כל המגזרים ולתת לזה ביטוי בתחילת 2023". שר האוצר ציין בפני חברי ועדת הכספים כי עלות כל ההסכמים הקיבוצים שצפויים בשנים הקרובות עם ארגוני עובדים וסקטורים שונים היא להערכתו כ-11 מיליארד שקלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

ליברמן ציין כי בתקציב הנוכחי יש תוספות תקציביות גדולות לתחומים שונים ואמר "התוספת למשרד הבריאות בתקציב הנוכחי של 2 מיליארד שקל היא חסרת תקדים". הוא התייחס גם לתוספות תקציביות ששישפרו את מצב הנכים בישראל וציין גם במסגרת התקציב צפוייה תוספת של 1.5 מיליארד שקלים בתקציב לאזרחים ותיקים. ליברמן הוסיף כי "הקצנו 5 מיליארד שקלים למיגון גבול הצפון במשך עשר שנים".

שר האוצר אמר גם כי "התקציב הזה הוא הכי חברתי שאי פעם התקבל במדינת ישראל ויש בו כמות חסרת תקדים של מנועי צמיחה. ההיגיון המסדר של התקציב הנוכחי זה אותן רפורמות ושינויים מבניים שאמורים להעלות את ההכנסה של מדינת ישראל לשנת 2022".

ליברמן התייחס גם למדיניות ניהול משבר הקורונה ואמר: "ההחלטה העקרונית שקיבלנו היא להשאיר את המשק פתוח ולא ללכת לסגרים נוספים ולנסות ולנהל את החיים לצד הקורונה" והוסיף "אני מציע לכולם לעקוב אחרי המצב בשתי מדינות שעורכות סגרים קשים וממושכים. ניו זילנד ואוסטרליה. הסגרים שם לא עובדים. למרות הסגרים הקשים יש בניו זילנד התפרצות נוספת".