ההסתדרות והמעסיקים: "לא נעמוד מנגד" אם מתווה הנשיא לא יאומץ

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי הביעו "תמיכה מלאה" במתווה נשיא המדינה יצחק הרצוג למהפכה המשפטית, וקראו "לכלל חברי הכנסת ולכל סיעות הבית מימין ומשמאל לעצור את הטירוף הפוקד את החברה הישראלית"

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: חיים צח / לע״מ

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי הביעו הערב (ראשון) "תמיכה מלאה" במתווה נשיא המדינה יצחק הרצוג, שנפגש הערב עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, בבית הנשיא בירושלים. "השניים הביעו תמיכה מלאה במוסד הנשיאות ובמתווה הנשיא המתגבש", נמסר. "בר-דוד ואמיתי קוראים הערב לכלל חברי הכנסת ולכל סיעות הבית מימין ומשמאל לעצור את הטירוף הפוקד את החברה הישראלית ולגלות אחראיות ומנהיגות למען עתיד מדינתו". השניים הודיעו שבמידה ולא תמצא פשרה על-פי מתווה הנשיא, הם "לא יעמדו מנגד".

מימין: יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נשיא המדינה הרצוג ויו''ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי
מימין: יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נשיא המדינה הרצוג ויו''ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי

ברקע "יום ההתנגדות" למהפכה המשפטית והניסיונות להגיע לפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה, נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא ביום חמישי נאום לאומה מבית הנשיא ואמר "מראות היום הזה הם חלום בלהות של מדינה. אני לא יכול לראות יותר את העם שלנו נקרע לי מול העיניים. מה שקורה כאן הוא אסון. אני לא מוותר, אשלם כל מחיר כדי למצוא פתרון, בתנאי שזה יקרה עכשיו - אין לנו זמן".

"אל תאמינו לאף אחד שמדבר בשמי", הוסיף הרצוג, "כשיהיה מתווה נשיא - תשמעו אותו בקולי, ובקולי בלבד. אני כן יכול להגיד כבר עכשיו את הדבר הבא: הצלחתי להביא למצב שבו הפערים הצטמצמו מאוד. יש הסכמות בנוגע לרוב הנושאים. נכון, לא על הכול, אבל על הרוב המוחלט. בהחלט מספיק כדי לזנוח את החקיקה המוצעת כעת, ולהביא במקומה לדיונים בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת מתווה אחר, מוסכם".

"זו נוסחה אפשרית, זו נוסחה שנמצאת בהישג יד", הוסיף, "על פער קטן, אפילו אם הוא מהותי - לא מחרבים את הבית. כדי לממש את הנוסחה הזו אנחנו חייבים פוליטיקה ששמה את האזרחים מעל הכול, מקשיבה להם ומכבדת אותם. פוליטיקה שזוכרת שנבחרי העם הם נציגים, משרתי ציבור, ולא אדונים לעצמם".

יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד
יו''ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באמצע חודש פברואר, במסגרת האירוע המסכם של כנס אילת ה-26 לנושאי עבודה, יו"ר ההסתדרות בר-דוד נשא דברים והבהיר כי ההסתדרות לא תצטרף לשביתות המחאה נגד המהפכה המשפטית. "מי שרוצה וחושב שאנחנו נשבית משק ונילחם מלחמה מטורפת", אמר בר-דוד, "אני אומר לכם שאני צריך לבחור את המלחמות שלי".

"אני מבין שצריך לעשות שינויים במערכת המשפטית", אמר יו"ר ההסתדרות בפתח דבריו, "אבל הכל יחד במכה אחת? לי זה נראה מוגזם, לי זה נראה לא נכון. שינויים צריך לעשות, אבל לא במכה אחת, בהידברות. לא בצורה שזה נעשה, עם ההתבטאיות המטורפות בכנסת. צריך להוריד את טון הדיבור".