למרות הבהרת פיקוד העורף - הציבור התנפל על הסופרים והחנויות

פאניקה נוצרה אתמול בציבור אחרי ההנחיה "לאגור מזון ומים ל-72 שעות", ואזרחי ישראל החלו לאגור מזון וציוד, על אף ההבהרה שיצאה זמן קצר לאחר מכן. מסביר פיקוד העורף פונה לציבור: "מדובר בהנחייה כללית שיצאה בזמן רגיש. הציבור צריך להיות מוכן לכל תרחיש. כרגע אין רקע קונקרטי שמשהו קורה"

זמן צפייה: 05:11

אחרי הפאניקה שנוצרה אתמול בעקבות הנחיית פיקוד העורף לאגור מזון ומים ל-72 שעות לאחריה הסתערו אזרחים מבוהלים על מדפי הסופרים - מסביר הפיקוד אלוף-משנה (מיל') אלון גלרט אמר היום (שלישי) כי "מדובר בהנחייה כללית שיצאה בזמן רגיש. הציבור צריך להיות מוכן לכל תרחיש. זו שורה שקיימת בכל מבצע. אין כרגע רקע קונקרטי שמשהו קורה".

עוד הוא הוסיף כי "אנחנו לא יודעים אם ולאן המערכה תתרחב ולכן כרגע, כשהמצב יחסית רגוע ולכן זה הזמן הטוב ביותר להיערך - עם תרופות, מזון, מים וגם להתעדכן בהנחיות פיקוד העורף. אין צורך לאגור אבל להיות מוכנים". תוצאות אירועי אתמול עדיין נראות היטב במדפים הריקים בסופרים כשגם הבוקר אנשים מגיעים בהמוניהם על מנת להצטייד.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לסוגיה הבוקר בהצהרה לתקשורת ואמר כי: "אין מחסור במים ואוכל במדינת ישראל. תזמון ההודעה אתמול היה שגוי".

מסביר פיקוד העורף אל"מ (מיל') אלון גלרט
מסביר פיקוד העורף אל"מ (מיל') אלון גלרט | צילום: חדשות 13
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול הוציא פיקוד העורף הנחיה חריגה לציבור בכל הארץ לאגור מזון ומים ל-72 שעות. בהמשך לכך, אמר נציג פיקוד העורף תא"ל (מיל') חיליק סופר במהדורה המרכזית להכין את עצמם לשהייה ממושכת במרחבים המוגנים. זמן קצר אחר כך, לאור הפאניקה שנוצרה כאמור בציבור, הפיקוד הוציא הבהרה כי מדובר בהנחיה כללית בלבד.

מתנפלים על הסופרים חרבות ברזל
מתנפלים על הסופרים | צילום: חדשות 13

בתוך כך, רשת שופרסל הודיעה הבוקר כי היא מגבילה רכישה של מוצרי מזון בסיסיים, זאת בשל הביקוש הרב: מים - עד 2 שישיות של ליטר וחצי, ביצים - תבנית של 30 יחידות או 2 תבניות של 12 יחידות, חלב מפוקח - עד 3 יחידות ולחם מפוקח - עד 2 יחידות.

מנכ"ל קבוצת שופרסל אורי וטרמן מסר: "מתוך אחריות כלפי כלל הלקוחות, ובשל עומסים כבדים, קשיי אספקה ומחסור חלקי במוצרים בסניפים, החלטנו להגביל רכישה של מוצרי מזון בסיסיים כדוגמת מים, ביצים, לחם וחלב. אנו עושים את כל המאמצים לתת מענה ושירות מלא לכלל הלקוחות שמגיעים לסניפים כדי לאפשר לכולם לרכוש את המזון והציוד הדרוש להם, ובמקביל פועלים להזרים ללא הפסקה סחורה נוספת לסניפים".