המפקח על הבנקים היוצא: "רמת הסיכון של ישראל עולה, אני מודאג"

יאיר אבידן, שכיהן עד תחילת החודש כמפקח על הבנקים בבנק ישראל, התייחס לראשונה מאז כהונתו למהפכה המשפטית והזהיר כי "פגיעה בשומרי הסף, היא פגיעה במשילות שיוצרת חוסר אמון. זה מדרון חלקלק ומסוכן"

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
המפקח על הבנקים לשעבר יאיר אבידן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפקח על הבנקים בבנק ישראל לשעבר יאיר אבידן, שסיים את כהונתו לפני בתחילת החודש, הגיב היום (ראשון) לראשונה למהפכה המשפטית והצטרף לאזהרות מפגיעה בכלכלה: "רמת הסיכון של ישראל עולה. בנושא חברות הייטק, ההשקעות יורדות בכל העולם, אבל בארץ ירדה יותר. הפגיעה הזו בכלכלה, היא לא מפרידה בין תומכי המחאה או מתנגדיה ולכן, אני מודאג מהסיטואציה".

"הייתי שומר סף פעמיים בחיי ולכן אני מבין מה המשמעות של שומרי הסף", אמר אבידן בכינוס של התאחדות יועצי המשכנתאות. "פגיעה בשומרי הסף, היא פגיעה במשילות שיוצרת חוסר אמון. זה מדרון חלקלק ומסוכן. מציע לכולנו לקחת בשיא הרצינות את העמדות של הגורמים הבינלאומיים שמעלים לנו כרטיס צהוב, או אדום וכרגע, עצם הפוטנציאל של פגיעה באופק או בדירוג האשראי הוא מאוד מורכב".

מחאת ההייטקיסטים בקפלן
מחאת ההייטקיסטים בקפלן

"צריך לקחת בחשבון גורמים כלכליים נוספים שמציינים את הפוטנציאל של פגיעה בשיעורי הצמיחה. אנחנו סובלים מפיחות עודף של השקל ולמעלה מאחוז אחד של האינפלציה מוסבר בהיחשלות השקל, כתוצאה מהמצב .אנו רואים שרמת הסיכון של ישראל עולה. בנושא חברות הייטק, ההשקעות יורדות בכל העולם, אבל בארץ ירדה יותר. הפגיעה הזו בכלכלה, היא לא מפרידה בין תומכי המחאה או מתנגדיה ולכן, אני מודאג מהסיטואציה".

זו ההתבטאות הפומבית הראשונה של המפקח מאז סיום כהונתו בתחילת החודש. אבידן כיהן כמפקח על הבנקים ממאי 2020 ועד לאחרונה.