ועידת העסקים ישראל-דובאי יצאה לדרך: "פוטנציאל ארוך טווח"

שלושה חודשים אחרי הסכם השלום, בכירים במגזר העסקי משתי המדינות נפגשו לראשונה במדינת המפרץ. הדרגים הגבוהים דנו בדרכים לשיתוף פעולה עסקי ועל חיזוק היחסים. "עלינו להשקיע בבניית אמון"

זמן צפייה: 03:32

שלושה חודשים בלבד לאחר הסכם השלום עם איחוד האמירויות, בכירי המגזר העסקי, שעד לא מזמן עשו את עסקיהם במחשכים, נחתו היום (רביעי) בדובאי לצורך הוועידה הכלכלית הישראלית הראשונה שמתקיימת במדינת המפרץ. במסגרת כנס העסקים, השרים לענייני סחר בין-לאומי וכלכלה של דובאי התייחסו לפוטנציאל הכלכלי שהם רואים ביחסים החדשים עם ישראל, ודנו בדרכים לשיתוף פעולה בין שני הצצדים.

"אני שמח מאוד מהשלום שמעצב שיתוף הפעולה בין ישראל לבין איחוד האמירויות. אין לי כל ספק כי באמצעות מאמצינו המשותפים ובאמצעות שיתוף הפעולה בינינו ושיתוף הפעולה בין הממשלות והעסקים שלנו, נוכל לרתום את כוחם של המסחר ושל ההשקעות לבניית כלכלה עמידה ובת קיימא יותר", אמר עבדאללה בן תוק אל מארי, שר הכלכלה של האמירויות. ראז א-ג'פאר, יזם ואיש עסקים מהאמירויות, הוסיף לדבריו ואמר כי "אני חש שכרגע יש הזדמנות אדירה, אך אנחנו צריכים גם לקחת נשימה עמוקה ולהתחיל ללמוד זה על זה. אני סבור כי קיים פוטנציאל ליחסים ולהזדמנויות עסקיות ארוכות טווח במיוחד, ואני חושב שעלינו להשקיע בבניית אמון".

היכנסו למתחם ועידת ישראל-דובאי

הוועידה הכלכלית היראלית הראשונה בדובא
הוועידה הכלכלית היראלית הראשונה בדובאי | צילום: חדשות 13

כמו כן, חלק מאנשי העסקים האמירותים רואים בעצמם גם כשגרירים לא רשמיים של שלום וקירוב בין העמים. כך למשל, המיליארדר ח'לף אחמד אל-הבתור, אחד האנשים החזקים בכלכלת דובאי, התייחס לתגובות שהוא מקבל בעולם הערבי בנוגע ליחסים עם ישראל: "רבים מצביעים עליי ואומרים שאני 'הבחור הרע' משום שדיברתי על איראן ועל חזבאללה".

במקביל, החל משבוע הבא יחלו הטיסות ישירות מישראל לדובאי, היכן שכבר מחכים לישראלים, שבהתחלה יוכלו להגיע למדינת המפרץ עם אישור זמני שיוסדר דרך חברות התעופה. בהמשך, הצורך בוויזה מיוחדת תבוטל, וזאת במסגרת ההסכם שנחתם בין שתי המדינות. לצד התיירות, מצפים באמירויות גם לשיתופי פעולה עסקיים בתחום החקלאות, היהלומים וגם ההייטק. "לאיחוד האמירויות הערביות יש קשרים חסרי תקדים עם כל חלק וחלק בעולם. זאת הזדמנות שישראל יכולה לנצל כדי להגיע לכל מקום", אמר ת'אני אל-שיראווי, סגן יו"ר קבוצת "אל שיראווי" בדובאי.