אינטל רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי "מוביט" ב-900 מיליון דולר

ענקית הטכנולוגיה תרכוש את חברת התחבורה במטרה להאיץ את פיתוח שירות ההיסעים האוטונומי של מובילאיי - אותה רכשה לפני כשלוש שנים. "נרגשים להוביל את המהפכה הבאה בתחום שירותי התחבורה"

זמן צפייה: 02:54

ענקית הטכנולוגיה אינטל הודיעה היום (שני) שבכוונתה לרכוש את סטראט-אפ התחבורה הישראלי "מוביט" בכ-900 מיליון דולרים, זאת במטרה להאיץ את פיתוח שירות ההיסעים האוטונומי של "מובילאיי" – אותה רכשה ב-2017.

חברת מוביט הישראלית, שנוסדה בשנת 2012 וכבר פועלת ב-3,100 ערים ברחבי העולם עם מאות מיליוני משתמשים, ידועה באפליקציה שפיתחה שמציעה למשתמשי דרך את האופציה היעילה ביותר להתנייד ממקום למקום תוך שילוב של מגוון אפשרויות תחבורה. לטענת אינטל,התוספת של מוביט תקרב את מובילאיי להשגת תוכניתה להיות ספק של שירותי היסעים אוטונומיים, בהם שירות מוניות אוטונומיות, עד שנת 2030.

פקק תנועה
פקק תנועה | צילום: רוני שיצר

בוב סאוון, מנכ"ל אינטל העולמית, אמר כי "טכנולוגיית הסיוע לנהג של מובילאיי כבר משפרת את בטיחותם של מיליוני כלי רכב בכבישים, ומוביט, כספקית שירותי ניידות, תאיץ את יכולתם לשנות את פני התחבורה כך שהעומסים יופחתו וחיים ינצלו".  פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, הוסיף כי "מוביט היא מותג חזק, אשר מאות מיליוני אנשים בארץ ובעולם מסתמכים עליו. יחד, עם היכולות של מובילאיי בתחום המיפוי ובתחום הנהיגה האוטונומית, נוכל להאיץ את מהפכת התחבורה שבפתח".

ניר ארז, מייסד ומנכ"ל מוביט, ציין כי "אנחנו נרגשים לשלב כוחות עם מובילאיי ולהוביל את המהפכה הבאה בתחום שירותי התחבורה. ניידות היא זכות אנושית בסיסית וככל שהערים נהיות צפופות יותר, התחבורה העירונית הופכת מאתגרת יותר. שילוב של דפוסי הנסיעה היום-יומיים והצרכים של מיליוני משתמשי מוביט, עם תחבורה אוטונומית חדשנית, בטוחה, ידידותית לסביבה, ובמחיר סביר, יאפשר יצירת ערים שטוב יותר לגור בהן".