אינסטגרם תדרוש מהמשתמשים לציין את גילם כתנאי לשימוש ברשת

אינסטגרם הציגה את הדרישה לציון תאריך הלידה, יומיים לפני שבריטניה תתחיל לאכוף תקנה חדשה, לפיה חברות יידרשו לזהות משתמשים קטינים ולהשקיע מאמצים באבטחת המידע שלהם והגנת פרטיותם

אינסטגרם
אינסטגרם | צילום: רויטרס
אינסטגרם הודיעה היום (שלישי) כי תדרוש מכל המשתמשים ברשת החברתית להכניס את שנת ותאריך הולדתם לפני השימוש באפליקציה. כך הודיעה פייסבוק כחלק ממאמצי החברה להעניק מרחב גלישה בטוח למשתמשים תחת גיל 18. אינסטגרם הציגה את תנאי השימוש החדש רק יומיים לפני שבריטניה תתחיל לאכוף תקנה חדשה לפיה חברות יידרשו לזהות נשתמשים קטינים ולהשקיע מאמצים באבטחת המידע שלהם ופרטיותם ולהגביל את ניסיונותיהם של גופים מסחריים לשנות את התנהגותם.

משתמשים חדשים נדרשו לציין את תאריך לידתם עוד משנת 2019, אך כעת לראשונה, גם משתמשים קיימים ברשת החברתיות יידרשו להזין את גילם עם כניסתם לאפליקציה. בטווח הקצר, סירוב לדרישה יגרור טשטוש של פוסטים ותכנים רגישים אך לאורך זמן אינסטגרם תחייב את כל המשתמשים הקיימים להכניס את שנת לידתם כתנאי להמשך השימוש באפליקציה.

"המידע הזה מאפשר לנו ליצור תנאים בטוחים לאנשים צעירים ומסייע לנו להבטיח את החווייה המתאימה לגיל הרלוונטי" מסרה אינטסגרם בהודעה שהוציאה וכן ציינה כי: "דוגמאות לצעדים כאלו שביצענו לאחרונה כוללות את חסימת האפשרות של מבוגרים לשלוח הודעות לקטינים שאינם עוקבים אחריהם ופרמטרים נוספים שיבטיחו פרטיות מירבית למשתמשים תחת גיל 16".