באוצר מציעים: מענקים לישראלים שיחליפו את העובדים הזרים

בצל המלחמה והבריחה ההמונית של כוח האדם ממדינות זרות, בעיקר תאילנדים, מענפי החקלאות והבנייה בישראל, באוצר מציעים מענקים בגובה אלפי שקלים, כדי לעודד עבודה כחול-לבן - גם ללא ניסיון תעסוקתי קודם

זמן צפייה: 01:55

בצל המלחמה והבריחה ההמונית של העובדים הזרים בענפי החקלאות והבנייה בישראל, בחדשות 13 פורסם היום (רביעי) כי באוצר החליטו לאתגר את התפיסה הרווחת שהישראלים לא יסכימו לעבוד בענפים האלה - ומציעים מענקים בגובה אלפי שקלים שישולמו בשלושת החודשים האחרונים, לעובדים כחול לבן שיסכימו לעבוד בענפים אלה, גם ללא ניסיון קודם - ולהחליף את העובדים הזרים.

כך, בחודש הראשון והשני יוענק מענק של 3,000 שקלים ומענק התמדה בגובה 4,000 שקלים בחודש השלישי - סך הכל עד 10,000 שקלים מקופת המדינה, זאת בנוסף לשכר חודשי שישולם על ידי המעסיק; ובאזורי הסיכון בעוטף עזה ובצפון המענקים יוכפלו - עד לגובה של 20 אלף שקלים.

משרד האוצר
משרד האוצר | צילום: צילום מסך

מענק שלישי הוצג גם הוא היום על ידי האוצר ולפיו יוענקו 3,000 שקלים לתושבי העוטף שישתלבו מחדש בעבודה ויגיעו פיזית אל המעסיק שלהם, לא חשוב היכן הוא נמצא. המטרה של האוצר היא להזרים כמה שיותר אנשים לעבודה בכמה שיותר ענפים אשר אינם פעילים כרגע בכלכלה הישראלית, בעיקרם הבנייה והחקלאות - שסובלים באופן החמור ביותר ממחסור בכוח אדם, ושבלעדיהם הכלכלה הישראלית לא תצליח להתאושש מהמלחמה.