אלקין יוזם: הפטור ממס שעשוי להוריד את מחירי השכירות

פרסום ראשון: שר השיכון מציע להרחיב את תקרת הפטור למשכירי דירות, כך שמי שייגבה 7,000 ש"ח או פחות - יהנה מפטור מלא ולא יצטרך לדווח למדינה על הדירה אותה הוא משכיר. בנוסף נשקלים צעדים נוספים - כמו הכרה בריבית על המשכנתא כהוצאה מוכרת למי שיתחייבו מראש לא להעלות את המחיר למשך 3 או 4 שנים

זמן צפייה: 01:32

פרסום ראשון: האם הממשלה תיזום מהלך מהיר להורדת דמי השכירות עוד לפני הבחירות? הערב (ראשון) פורסם במהדורה המרכזית כי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מציע להרחיב את תקרת הפטור למשכירי דירות, כך שמי שייגבה מהזוגות הצעירים 7,000 שקלים או פחות - יהנה מפטור מלא ולא יצטרך לשלם מסים או אפילו לדווח למדינה על הדירה אותה הוא משכיר.

היתרון הוא שאם שכר הדירה גבולי, כלומר 6,500 או 6,700 שקלים, ובעל הדירה שוקל לייקר את הסכום - הוא יעדיף את טובתו של הזוג הצעיר שמתגורר אצלו, במקום לשלם מס של עשרה אחוזים שיעלה לו 700-800 שקלים בחודש.

דירה דירות השכרה שכר דירה
דירות להשכרה

הבעיה היא שממילא מתנהל שוק שחור בתחום הדירות להשכרה, ומשכירים רבים ממילא לא מדווחים למדינה על ההכנסות שלהם מדמי שכירות, ולכן אין ביטחון שהצעד הזה יהיה החסם או הרף החדש שיימנע את עליית המחירים. בשל כך שוקלים במשרד השיכון צעדים נוספים, כמו הכרה בריבית על המשכנתא כהוצאה מוכרת למי שיתחייבו מראש לא להעלות את המחיר למשך שלוש או ארבע שנים, ויביאו אישור מהשוכר שכך אכן קרה.

יש לציין כי היתרון של כל המהלכים האלה הוא שמדובר בתקנות בלבד - ואין צורך בחקיקה ראשית בכנסת או בכינוס ועדה. מצד שני - היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה תצטרך להחליט אם לאשר את המהלכים הללו או שמדובר בכלכלת בחירות, ובעיתוי הנוכחי לא יהיה פשוט לקדם אפילו מהלכים כאלה.