לקראת הקיץ: כיצד השפיע משבר הקורונה על מחירי הנופש במלונות?

בתי המלון ברחבי הארץ נערכים לקראת עונת החופשות בהתאם להנחיות החדשות - לאחר שספגו מכה כלכלית קשה. מבחן המחירים בודק: האם הנופש השנה יהיה זול יותר ממה שהכרנו עד כה?

זמן צפייה: 08:56

משבר הקורונה הביא את המלונות בארץ להפסדים כספיים כבדים מאוד, ובימים אלה הם נערכים לקראת עונת חופשות הקיץ. האם חופשה בישראל תהיה השנה זולה יותר ותתאים לכיס שלנו - או שמשבר המלונות ישתקף במחירי החופשה?

באילת, במלון "רויאל גארדן", חבילת ארבעה לילות למשפחה עלתה ביולי 2019 5,770 שקלים – וביולי 2020 היא תעלה 3,250 – ירידה של 44%. במלון "מג'יק פאלאס" בעיר, שני לילות למשפחה עלו ביולי לפני שנה 4,300 שקלים, והשנה – 2,050 בלבד – ירידה של 52%. מי שנפש בשנה שעברה ב"לאונרדו קלאב" בחודש אוגוסט, שילם 6,500 שקלים לשלושה לילות למשפחה, ובאוגוסט הקרוב – ישלם 4,850 שקלים בלבד – הנחה משמעותית של 25%. בהילטון מלכת שבא שני לילות לזוג עלו ביולי 2019 2,640 שקלים, ואילו השנה – 1,890 שקלים בלבד – פער של 28%.

בטבריה ציפו השנה לפסח טוב ולקיץ חזק, אלא שהקורונה כמובן טרפה את הקלפים. הדרישות החדשות מייקרות את המוצר התיירותי, אבל המחירים הקיץ יהיו נמוכים יותר מקיץ 2019 וגם אם כל הקורונה תיעלם עוד חודש-חודשיים - יונת בן יוסף, מנכ"לית מלון יו בוטיק כינרת, מבטיחה שהמחירים לא יעלו. "אנחנו נישא בהוצאות על ביטחון האורחים, וזה לא יבוא לידי ביטוי במחירי החדרים", הדגישה. "המטרה שלנו היא בעצם לזכות מחדש באהבת האורחים ולהחזיר אותם אלינו".

מלון מג'יק פאלאס באילת
מלון מג'יק פאלאס באילת | צילום: חדשות 13

לא רחוק, במלון "סטאי", מלון יוקרה רומנטי ליד הכינרת, המחיר לזוג ביולי לפני שנה עמד על 6,680 שקלים לשני לילות. המלון ייפתח בחג השבועות ובקיץ אותה חבילה כבר מתומחרת רק ב-5,450 שקלים, פער של 18 אחוזים. לא רחוק משם, גם במלון "נוף גינוסר", מלון משפחתי, הוזילו את המחירים וכך חבילת שלושה לילות למשפחה שלמה הוזלה ל-2,220 שקלים, פער של 29 אחוזים ביחס לשנה שעברה.

כשהבדיקה שלנו הגיעה לאירוח הקיבוצי, התאכזבנו. באירוח של הקיבוצים ניר דוד ואשדות יעקב המחירים ביולי-אוגוסט נשארו כמו בשנה שעברה, ובכפר הנופש חוף דור ביקשו 5,700 שקלים לארבעה לילות באיגלו משפחתי, והסבירו שההנחה ניתנה בחודשים מאי ויוני בלבד.

בית מלון
בית מלון | צילום: חדשות 13

מלון "קדם" בטירת כרמל הוא מלון חדש יחסית, רק בן שנתיים. כאן מקווים מאוד שמשרד הבריאות יאפשר פתיחה של הלובי, של השטחים הציבוריים, של חדרי האוכל ובינתיים, ממציאים פתרונות זמניים כמו סלסילות לארוחות בטבע במקום ליד הבופה. ביולי 2019 עלו שני לילות לזוג 2,030 שקלים, והשנה יעלו 1,820 שקלים בלבד. אז עם תקווה אדירה שביולי-אוגוסט הכול כבר יהיה מאחוריהם, המחירים למלון הזה יהיו נמוכים למי שמזמינים היום, עד 10 אחוזים ביחס לשנה שעברה. ומה קורה אצל השכנים ב"יערות הכרמל"? מחיר של שני לילות לזוג שבדקנו בחודש יולי ירד מ-3,350 שקלים בשנה שעברה ל-2,620, פער של 22%. "כדי לעורר ביקוש, מורידים מחירים ונותנים לצרכן הישראלי לרצות לצאת לחופש גם מבחינה כלכלית וזה מוכיח את עצמו", הסביר זיו רוזן, מנכ"ל "גוליבר".