המלונאים מתריעים: בקרוב נצטרך לשווק את חדרי המפונים

פרסום ראשון: המדינה סימנה את 7 ביולי כדד-ליין לשהות המפונים במלונות, אלא שרבים מהם לא יוכלו לחזור הביתה גם אז - ולא הוצע להם אף פיתרון אחר. כעת, מנכ"לית התאחדות המלונות מתריעה במכתב למשרד התיירות כי אי-הערכות מראש יכולה לפגוע גם במלונות וגם במפונים - ולהוביל למשבר נוסף

זמן צפייה: 01:31

פרסום ראשון: מנכ"לית התאחדות המלונות סיון דטאוקר שלחה מכתב למשרד התיירות, בו התריעה - בקרוב יאלצו בתי המלון לשווק את חדרי המפונים, כך פורסם הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

דטאוקר ציינה במכתבה כי המדינה סימנה את 7 ביולי כדד-ליין, שאחריו 30 אלף מפונים מהדרום ומהצפון יאלצו לעזוב את החדרים בהם שוהים מתחילת המלחמה. אלא שהמדינה לא הציעה להם אף פיתרון אחר - ובבתי המלון כבר נערכים לשיווק החדרים לחגי תשרי. במילים אחרות, המפונים וגם המארחים שלהם בבתי המלון - מצויים בחוסר וודאות מוחלט.

"אנו מבקשים לקבל עדכון בהקדם כדי לאפשר למלונות לתכנן ולהיערך כראוי", כותבת המנכ"לית במכתבה, "אי-היערכות לכך מראש יכולה לפגוע גם במלונות וגם במפונים ולהביא לפתח המלונות משבר נוסף". בבתי המלון חוששים מתרחיש שבו יחלו לשווק חדרים לחגי תשרי העמוסים, בהתאם לתאריך היציאה - 7 ביולי - אך ברגע האחרון, הממשלה תאריך שוב את שהיית המפונים.

"מבקשים לקבל עדכון": מכתב המלונאים למשרד התיירות חרבות ברזל
"מבקשים לקבל עדכון": מכתב המלונאים למשרד התיירות | צילום: חדשות 13

נזכיר כי מתווה הפינוי הוארך בחודש מרץ, ברגע האחרון, עד 7 ביולי. המתווה שאושר אז קבע כי בתי המלון לא יוכלו להוציא את המפונים, כשבמקביל הוקמה מנהלת בראשות מנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי, כדי לבנות מסגרת להכנסת הקהילות המפונות למתחמי מגורים קבועים.