ביטול פגישות עם משקיעים והעברת עובדים לחו"ל: נזקי החקיקה

סקר מקיף שנערך על-ידי ארגון "סטארט-אפ ניישן סנטרל" מצביע על תופעות מדאיגות בקרב משקיעים ובכירים בהיי-טק הישראלי: כמעט 80% מהבכירים דיווחו על ביטולי פגישות עם משקיעים בעקבות המהפכה המשפטית ויותר מרבע רבע שוקלים להעביר עובדים אל מחוץ לישראל. כל הנתונים

זמן צפייה: 01:48

ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל פרסם הבוקר (חמישי) נתונים מסקר מקיף שנערך, לפיהם חלה בזמן האחרון פגיעה משמעותית בתהליכי גיוס משקיעים בחברות ההיי-טק הישראליות, ובארגון מצביעים על המהפכה המשפטית כגורם לכך. מנכ"ל הארגון אבי חסון: "אמון המשקיעים בישראל נפגע בתקופה קצרה מאוד".

מהנתונים עולה כי 79% מהבכירים בחברות ההיי-טק שענו על הסקר, דיווחו על ביטולי פגישות עם משקיעים בנוגע לתהליכי גיוס כספים, מאז תחילת החקיקה המשפטית. 31% מהבכירים דיווחו על עצירה מוחלטת של הפגישות מצד המשקיעים.

Whatsapp Image 2023 04 13 At 1
עובדים בהיי-טק בישראל | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הסקר נערך בקרב 1,142 בכירים בתחום ההיי-טק, כולל מנכ"לים ומייסדים של חברות טכנולוגיה, מנהלי חברות השקעות ומנכ"לים של חברות בינלאומיות, המייצגים 873 חברות שונות. זהו הסקר הראשון שנעשה בנושא בקרב כלל תעשיית היי-טק והוא המקיף ביותר שנעשה בתקופה האחרונה. הנתונים נותחו על ידי פרופ' קמיל פוקס.

נתונים נוספים שעולים מהסקר הם כי 84% מהמשקיעים שענו, צפו השפעה שלילית של חקיקת המהפכה המשפטית על חברות שהן השקיעו ו-80% מהסטארט-אפים צופים השפעה שלילית על החברות שלהם.

Whatsapp Image 2023 03 09 At 0
''קטר המשק'' במחאת ההיי-טק בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כמו כן, 78 אחוזים מהמשקיעים העריכו כי יעבירו את סמכות השיפוט של מטה החברות שהשקיעו בהן וב-42% מהחברות שוקלים לשנות את הרישום או סמכות השיפוט של החברות שלהם. מעל רבע מהחברות (27%) שקלו להעביר את עובדיהן אל מחוץ לישראל.

מנכ"ל ארגון סטראט-אפ ניישן סנטרל, אבי חסון, אמר בעקבות הסקר כי "בסקר רואים בצורה ברורה את העמדות של הטק הישראלי ואת הפעילויות העתידיות הצפויות של הגורמים השונים, לצד הנזק האפשרי הנוסף לכלכלה הישראלית. לצערי, אמון המשקיעים בישראל נפגע בתקופה קצרה מאוד, אבל אם תתקיים הידברות אמיתית אני מאמין שתעשיית החדשנות הישראלית תצלח גם את המשבר הנוכחי – כפי שצלחה משברים רבים בעבר".