רשתות השיווק צפויות להתנגד להתייקרות של יוניליוור: "הזויים"

לאחר הודעתה של ענקית המזון על עליית מחירים בשיעור דו ספרתי אחרי החגים, העיניים נשואות אל רשתות השיווק הישראליות כדי לראות האם ישתפו פעולה עם קפיצת המחירים, או יסירו את המותגים מהמדפים. מנכ"ל רשת שיווק לחדשות 13: יוניליוור הזויים, לא מבינים את התקופה שבה אנחנו חיים. אנחנו לא מתכוונים לאשר את המחירון החדש

זמן צפייה: 04:56

רוב הישראלים לא מודעים לעובדה שיוניליוור, החברה שהודיעה היום (שני) על עליית מחירים גדולה אחרי החגים, היא חברת המזון החמישית בגודלה בישראל. אפשר למצוא את מוצריהם כמעט בכל מדף בסופר, ובין מוצריה ניתן למנות את דגני הבוקר של תלמה, מרקי ורטבי קנור, שוקולד קליק, תה ליפטון,  חומרי ניקוי של בדין וסיף ומוצרי טואלטיקה של דאב, אקס ופינוק.

על אלה, כ-200 מוצרים סך הכל, עומדים להתייקר החל מנובמבר עם עלייה בשיעור דו-ספרתי, עניין שלא רואים בכל יום. המהלך של יוניליוור עומד לייקר את סל המוצרים של הצרכן הממוצע ברמה משמעותית. מהחברה נמסר כי "הגידול המתמשך בעלויות השונות שהתרחש בשנים האחרונות - ובמיוחד במהלך השנה האחרונה - לא מאפשר לנו להמשיך לספוג את העלויות הללו ואנחנו נאלצים להעלות את מחיריהם של מוצרינו".

שלט נגד יוניליוור באושר עד
שלט נגד יוניליוור באושר עד

בעבר, כשהודיעה החברה על עליית מחירים, נוצר סכסוך בינה לבין רשת השיווק שופרסל, שהורידה את מוצרי החברה ממדפי הסופרים. כך גם ברשת השיווק אושר עד ניתן למצוא מותגים אחרים שאינם תלמה או קנור. רשתות השיווק, יחד עם צרכנות נבונה של הקונים, הם אלה שבלמו את עליית המחירים בעבר, כמו מחאת הצרכנית מול דיפלומט, שמשווקת את מותג הטונה "סטארקיט".

ייתכן כי זה מה שיקרה גם הפעם, אולם הקונים הישראלים לא נשמעים נחושים. שלי, קונה בסופר, אמרה לחדשות 13 כי "גם אם המחיר עולה אני לא אוותר". גם מיכל, לקוחה אחרת אמרה: "לא בטוח שאסתכל על מותג אחר". לעומת זאת נשמעים גם קולות שקוראים לצרכנות חכמה: "צריכים להיות צרכנים חכמים, לא קונים אז המחירים יורדים".

יוניליוור מעלים מחירים אחרי החגים
יוניליוור מעלים מחירים אחרי החגים

בתוך כך, מנכ"לי רשתות השיווק שדיברו עם חדשות 13 אמרו היום את אותו המסר פחות או יותר: לא מתכוונים לאפשר עליית מחירים כזאת גדולה בבת אחת. "יוניליוור הזויים", אומר אחד מענקיות רשתות השיווק, "לא מבינים את התקופה שבה אנחנו חיים. אנחנו לא מתכוונים לאשר את המחירון החדש".

השאלה שנותרת בעינה היא מה יעשו החברות הגדולות במשק, תנובה, שטראוס ואסם. טרה כבר הודיעו שיעלו את המחירים של מוצרי החלב בפיקוח, אולם נראה כי הם מנצלים את העלייה של המחירים בפיקוח כדי לעלות מוצרים אחרים שאינם בפיקוח.