עלייה בתעסוקת גברים חרדים: כ-55% עבדו בחצי השנה האחרונה

המגמה החיובית, שהחלה בשנת 2021 והגיעה כעת לשיאה, נרשמת על רקע שאפתנות הדור הצעיר במגזר החרדי ופעולות הממשלה הקודמת, וכן על רקע יוקר המחייה מאמיר במדינה. עם זאת, נשאלת השאלה האם אחוז המשתלבים בשוק העבודה ימשיך לעלות למרות התוספות לתקציב הישיבות שהוענקו על ידי הממשלה הנוכחית

זמן צפייה: 01:30

בחצי השנה האחרונה חצה רף הגברים החרדים במעגל העבודה את 55%, לראשונה אי פעם, כך דווח הערב (רביעי) במהדורה המרכזית התהליך החל בשנת 2021, במקביל לעלייה המתמשכת של יוקר המחייה בישראל - מה שהביא לכך שמשפחות חרדיות נאלצו להישען של שני מפרנסים ולא רק על אחת.

בנוסף, בחלק מהזמן שחלף מאז 2021 שלטה ממשלת בנט-לפיד, בה לא לקחו חלק המפלגות ההחרדיות - ובכך הוגבלה היכולת שלהן להשפיע על חלוקת תקציבים למגזר, והדבר עשוי היה לעודד גברים חרדים לצאת לעבודה בכדי להפרנס.

הדור הצעיר בחברה החרדית תורם גם הוא למגמה החיובית, שכן חרדים צעירים כיום מתאפיינים בשאפתנות רבה יותר מזו של דורות קודמים, ורבים מהם מבקשים להשתלב במשרות שונות.

חרדים
חרדים

עם זאת, הנתונים החיוביים הושגו בטרם התוספות האחרונות לתקציב הישיבות ולמגזר החרדתי בהסכמים הקואליוניים הנוכחיים. בממשלה הנוכחית, בה למפלגות החרדיות יש השפעה מכרעת, לא סביר שיתקבלו החלטות המעניקות תמריצים להמשך שילובם של חרדים במעגל העבודה. בכל אופן, הפער בין אחוז הגברים החרדים בשוק העבודה והאחוז של הגברים העובדים בחברה החילונית נותר עצום - בעוד שאחוז הגברים החרדים העובדים עומד כעת על 55% כאמור, במגזר החילוני הוא עומד על 87.2%.