בתוך קוראסון או עטופים בפנקייקים: ההמבורגרים המושחתים ביותר

עם המבורגריות בכל מקום ותוספות יצירתיות, ההמבורגר שהגיע אלינו מהדיינרים באמריקה הוא כבר מזמן לא רק קציצה. "שחיתות זו המטרה וזאת ההתמחות" • ברקוד

זמן צפייה: 04:11

בלחמנייה או בקוראסון, עם גבינה או עם ביצה, ברוטב אגסים או רק עם קטשופ. לא משנה איך אתם אוהבים את ההמבורגר שלכם, העיקר שיהיה טרי ועסיסי ורצוי שיצטלם נהדר.

המזון המהיר האולטימטיבי שעשה עלייה מאמריקה אומץ על ידי הישראלים בחום והוא כבר מזמן לא רק קציצה מבשר מעובד. אם גם אתם הרגשתם שבכל פינת רחוב נפתחו בארץ המבורגריות – זה לא סתם. הקציצה האהובה קיבלה אופי ישראלי, מדרום ועד צפון.

היא מככבת בכל מקום אפשרי - מדוכני בשר מהיר, דרך דיינרים אמריקנים אופנתיים, רשתות ענק ועד למסעדות שף מובילות. "אם פעם הינו חושבים על המבורגר כמקדונלדס ועוד כמה דומים לו, היום הדבר הזה נהיה עצום", ציין ארקדי פורטנוי, מייסד ומנכ"ל "קהילת המבורגר ישראל", "זו לא עוד ארוחה, זה גם לא חוויית בילוי - זה פשוט תופעה תרבותית".

המבורגר בגראז'
המבורגר בגראז' | צילום: יעל רייף

במסעדת "הגראז'" בראשון לציון לקחו על עצמם להגשים את הפנטזיות של כל חובבי ההמבורגר. עם שמות למנות הדגל כמו "סופרנו" ו"אסקובר", אפשר לומר שאצלם השחיתות מגיעה לרמות חדשות. "הלקוחות שלנו שולחים לנו את הפנטזיה שהם רוצים להגשים על ההמבורגר", הסביר ערן קובלסקי, שף רשת הגראז', "מכל התגובות אנחנו בוחרים חמש מנות וזה תמיד טירוף".

ההמבורגר השתנה, ואיתו גם המחיר שכבר מזמן לא מזוהה עם אוכל מהיר. "אנשים יעריכו המבורגר טוב גם במאה שקלים וצפונה", טען פורטנוי.

המבורגר
המבורגר | צילום: החדשות 13

מסעדת "גורדוס" שבחולון לקחה את הדיינר האמריקני לאקסטרים. אצלם, הגודל בהחלט קובע. מנות כמו המבורגר בקוראסון ומגדל המבורגרים עטופים בפנקייקס, הן רק חלק ממנות הדגל שתמצאו שם. וכל זה, לצד שייקים מוטרפים - כי ככה עושים את זה באמריקה. "זה לונא-פארק שפתוח שבעה ימים בשבוע", הסביר אפיק רזגור, השף והבעלים של "גורדוס", "שחיתות זו המטרה וזאת ההתמחות. בשביל לצאת מהשגרה צריך קצת להגזים, וזה דורש אומץ לפעמים".