כ-300 נוסעי אל על תקועים בתאילנד: "הסתובבנו בלילה לחפש מלון"

הנוסעים שהיו אמורים להמריא מהאי פוקט ולנחות בנתב"ג לקראת החג המתינו מעל לשבע שעות בשער העלייה למטוס בעקבות תקלה, ולאחר שהיא תוקנה - שבו הנוסעים וגילו כי ישנה תקלה נוספת. כעת הם ממתינים שוב לטיסה - שלא ברור מתי תצא. "לא הביאו לנו מים אפילו"

זמן צפייה: 00:13

279 נוסעי טיסת אל על מפוקט חזרה לארץ תקועים כבר מעל ליממה באי התאילנדי, לאחר שטיסתם הייתה אמורה להמריא אתמול (שבת) ב-16:30 שעון ישראל משדה התעופה המקומי לנמל התעופה בן גוריון, אך בעקבות תקלה המתינו הנוסעים במשך מעל לשבע שעות על מנת שתתוקן התקלה בשער העלייה למטוס.

"לקראת חצות הבנו שטיסה לא תצא היום, אין המראות אחרי חצות", סיפר שרון, אשר ממתין בפוקט לטיסה חזרה לישראל. "בחצות חילקו אותנו לאוטובוסים וקיבלנו מלון, אני יודע שיש נוסעים שלא קיבלו מלון ונאלצו להסתובב במשך שעות בלילה בפוקט ולחפש מלון לישון", מספר שרון.

מטוס של חברת אל על
מטוס של חברת אל על | צילום: רויטרס

"הגענו עם האוטובוס למלון ואחרי שעה וחצי שהמתנו בלובי אמרו לנו שאין לנו חדר. אנחנו במקרה זוג אז היה לנו יותר קל למצוא אבל יש כאן משפחות עם ילדים שהסתובבו לחפש מלון בלילה", סיפרה נוסעת נוספת.

הבוקר התעוררו הנוסעים להודעה כי הטיסה תמריא בשעה 8:00 שעון ישראל אך התברר לבסוף שהתקלה לא הייתה רק בבלון החמצן שהחליפו, אלא התגלתה תקלה נוספת. הנוסעים הגיעו לשדה ושוב נודע להם על דחיית הטיסה. הנוסעים מספרים כי ישבו שעות בשדה התעופה, ללא אוכל ושתיה וללא יחס מצד צוותי אל על.

מטוס אל על
מטוס אל על | צילום: רויטרס

"יש פה הרבה משפחות עם תינוקות, לא הביאו לנו מים אפילו. אני ניסתי לתווך בין הנוסעים לאל על, יצרתי קשר עם מנהל התחנה בקשתי ממנו לצאת ולענות על שאלות של הנוסעים המבולבלים", סיפר שרון. "הטעות של אל על היא שאמרו לנו להגיע לשדה התעופה לפני שהמטוס מוכן". מוסיף שרון.

נוסעים רבים חוששים לימי העבודה שלהם, לערב החג ונקיונות הפסח שעדיין לא הושלמו במלואם. חלק מהנוסעים בחרו שלא לקחת את הסיכון וקנו כרטיסים באופן עצמאי ומקווים שאל על יתחשבו ויזכו אותם על ההוצאה. נוסעים נוספים לא רוצים לקחת את הסיכון שלא יקבלו החזר ומחכים להחלטה של אל על. "אם עד מחר ב-10:00 בבוקר שעון תאילנד, אל על לא תמצא פתרון נמריא באופן עצמאי, מצפה מהם להתחיל למצוא טיסות חלופיות כבר להיום בלילה", מספר שרון.

אלון ועודד, מנהלי קבוצת לקוחות הפרימיום של אל על, מנסים לתווך בין החברה לבין כלל הנוסעים התקועים, למצוא פתרונות טיסה חלופיים לישראל ומעניקים סיוע בכל הקשור לפתרונות לינה עד לחזרה לארץ. נכון לעכשיו אין כל צפי לחזרת הטיסה לישראל.

מאל על נמסר בתגובה: "בשל תקלה טכנית מתמשכת, לצערנו, בוטלה טיסת חזור מפוקט לתל אביב. כל הנוסעים טופלו על ידי צוותי הקרקע של אל על בפוקט, והועברו לבתי מלון. אל על מציבה בראש סדר העדיפויות את בטיחות הנוסעים והצוותים ועושה את מירב המאמצים לתקן את התקלה בהקדם האפשרי, ולהחזיר את לקוחותינו ארצה מחר. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו".