הממשלה אישרה: מלונות וצימרים צמודי קרקע יוכלו להיפתח בראשון

החל מ-3.5 יוכלו מלונות בעלי קומה אחת של חדרים לשוב לפעילות, כצעד ראשון בדרך לחזרת ענף התיירות לפעילות • נתניהו הנחה להחזיר בהדרגה את השווקים הפתוחים לפעילות תחת הגבלות בריאותיות

זמן צפייה: 00:52

הממשלה אישרה היום (שני) כי מלונות וצימרים צמודי קרקע ובעלי קומה אחת של חדרים יהיו יכולים להיפתח ביום ראשון לאחר יום העצמאות. זאת כצעד ראשון בדרך להחזרת ענף התיירות לפעילות, ובימים הקרובים משרד הבריאות יגבש תו תקן סגול לבתי העסק בתחום זה. יש לציין כי החזרה לפעילות תעשה בכפוף לאי-החמרה בתחלואה עד ליום ראשון.

כמו כן, בתום דיון שנערך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יושבי ראש ועדי השווקים, הוחלט להחזיר בהדרגה את השווקים הפתוחים לפעילות תחת הגבלות בריאותיות.  בדיון, שבו השתתפו בין היתר גם שר הכלכלה וראש עיריית ירושלים, סוכם כי הצדדים יגבשו מתווה לחזרה של השווקים לפעילות - בכפוף לוויסות הכניסה למתחמים ושמירה על כללי הריחוק החברתי לפי כללי התו הסגול".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כפי שפורסם בחדשות 13: הלימודים יתחדשו ביום ראשון באופן מדורג

עתירת ההורים השכולים נדחתה: נאסרה הכניסה לבתי העלמין בארץ

לפיד: "אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה – נתמוך בשינוי החוק"

בריכה בצימר (אילוסטרציה)
בריכה בצימר (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

התאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל שבלשכות המסחר מסרה בתגובה לאישור המתווה כי "ענף התיירות איננו רק מלונאות, כי אם מספר רב של תחומים ובהם ענף האטרקציות שלא נכלל במתווה שר התיירות. אנו קוראים לשר התיירות לגבש בהקדם מתווה מתוקן, שייתן מענה גם לאטרקציות השונות, הפועלות בשטחים פתוחים ומקורים כאחד. חזרתן לפעילות של האטרקציות, נחוצה גם בכדי לענות על הצורך החיוני של הציבור להתרעננות בתקופה לא קלה זו. בנוסף, לצד מתווה החזרה לפעילות, על המדינה להציג גם מתווה של פיצוי ועידוד תיירות ישראלית, על מנת לתת מענה לסגירה הממושכת ולתקופת ההאטה שבפתח".

שר התיירות יריב לוין אמר לאחר קבלת ההחלטה כי "אני מברך על הצעד שנעשה היום, זוהי בשורה לאלפים רבים של בעלי עסקים ועובדים בענף התיירות, אשר לראשונה מאז פרוץ המשבר נקבע תאריך יעד לחזרתם לפעילות".

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
לקראת התפרצות נוספת?. שוק מחנה יהודה בימי הקורונה

מנכ"ל רשת מלונות בראון, שלומי טחן, אמר בתגובה להחלטת הממשלה כי "החזרה לפעילות ופתיחת הרשת תיעשה בהדרגה. בהתאם לביקוש ולמצב ההנחיות של משרד הבריאות נפתח מלונות נוספים. נקטנו במספר פעולות מהותיות כדי להבטיח אירוח בטוח אצלנו במלונות ואנחנו מקווים כי תהיה עונת תיירות פנים וחוץ מספקת כפי שהרשת שלנו רגילה לקלוט ולארח כל השנה ואנחנו בציפייה לפתוח מחדש ולארח".

מוקדם יותר היום קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו את מתווה החזרה ללימודים של משרד ההחינוךכפי שפורסם בחדשות 13, המשרד מתכנן לפתוח את הגנים ואת בתי הספר היסודיים ביום ראשון שאחרי יום העצמאות. עם זאת, החזרה ללימודים מותנית בממצאי המחקר של מכון גרטנר, המייעץ המרכזי למשרד הבריאות, על מספר מקרי התחלואה בקרב ילדים ובכך שנתוני התחלואה לקראת יום ראשון לא יצביעו על מגמת החמרה.