משרד האוצר: מובטלים יקבלו מענק חד פעמי של עד 2,500 שקלים

הכסף יינתן למי שהיה מובטל במשך 100 ימים לפחות, ובתנאי שהשכר הקבוע שלו לפני המשבר היה נמוך מ-11 אלף שקלים ברוטו. משפחות שבהן שני בני הזוג מובטלים זכאיות למענק של 5,000 שקלים

זמן צפייה: 01:28

משרד האוצר הודיע היום (ראשון) כי יוענק מענק חד פעמי של 2,000 שקלים למי שהיה מובטל במשך תקופה ממושכת, בעקבות משבר הקורונה - סכום הנמוך מההערכות המוקדמות. התשלום יועבר על ידי המוסד לביטוח לאומי ישירות לחשבון הבנק שאליו משולמים דמי האבטלה.

למענק יהיה זכאי כל מי ששולמו לו דמי אבטלה בעבור תקופה של לפחות 100 ימים, בין אם רצופים ובין אם לא, החל מיום 1 במרץ 2020 ועד ליום 17 באוקטובר 2020. זאת, בתנאי שהשכר הקבוע שלו טרום המשבר היה נמוך מהשכר היומי הממוצע במשק, שעומד על 11 אלף שקלים ברוטו. משפחות שבהן שני בני הזוג מובטלים זכאיות למענק בסך 2,500 שקלים, ובסך הכול ל-5,000 שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מעצר הגננת מב"ש הוארך: טוענת שביצעה בפעוט בדיקת אוזניים

צה"ל: פלסטיני שיידה אבנים נהרג אחרי שנמלט, מעד ונחבל בראשו

שעות לפני הקבינט: אין נתוני קורונה בשל תקלה במערכת המחשוב

שירות התעסוקה הישראלי
שירות התעסוקה הישראלי | צילום: באדיבות שירות התעסוקה

בנוסף, יינתן מענק לעובד שיחזור לעבודה לאחר ה-17 באוקטובר 2020 והיה מובטל במשך 100 ימים קודם לכן שבגינם קיבל דמי אבטלה. המענק יוענק לאחר תקופת אבטלה ממושכת לחוזרים לעבודה בשכר נמוך מזה שעבדו בו טרם אבטלתם. המענק יינתן במשך ארבעה חודשים וכתלות בשכרם החדש - במקרה זה סכום הכסף יכול להגיע לאלפי שקלים.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, ציין כי "החלטתי על צעדים חשובים אלו כדי לסייע למי שמובטל תקופה ממושכת ונשחק בהכנסתו עקב התמשכות הסגרים לעבור את התקופה הקשה ובנוסף לעודד מקבלי חל"ת רבים לחזור למעגל התעסוקה. כל זה בנוסף לתוכנית רשת הביטחון, שמסייעת לעצמאים שכירים ובעלי עסקים. לצד זה אמשיך להיאבק לחזרה מהירה של המסחר וכלל הפעילות במשק, כדי להחזיר את הכלכלה הישראלית לפעילות מלאה".

אבטלה, לשכת העבודה
אבטלה, לשכת העבודה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

בתוך כך, בנק לאומי העריך היום כי שיעור האבטלה יעמוד גם בסוף השנה על יותר מ-15%, ויישאר דומה במהלך 2021. כמו כן, שבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי שיעור האבטלה זינק בחודש ספטמבר ל-14.2%. מדובר בכ-590 אלף ישראלים שעל פי הנתונים הרשמיים מובטלים. בחודש שעבר, עמד שיעור האבטלה הרשמי על 11.3%, כ-474 אלף מובטלים - זינוק של כמעט שלושה אחוזים. יש לציין כי נתוני שירות התעסוקה מצביעים על קרוב למיליון מובטלים, בשל שיטת מדידה שונה.

יום לפני כן פרסם שירות התעסוקה דוח אשר מסכם את מגמות האבטלה של חודש ספטמבר והגל השני של הקורונה, שבו חלה עלייה במספר דורשי העבודה בישראל. בדוח השווה שירות התעסוקה גם בין הנתונים שנרשמו עם פרוץ המגפה בישראל בחודש מארס לבין אלה שנרשמו בסגר השני, בתחילת החודש שעבר.

מהדוח עולה כי בספטמבר נרשמו בשירות התעסוקה 205 אלף מובטלים חדשים, ומנגד - רק 25,300 חזרו לעבודה. בשירות התעסוקה דיווחו כי שיעור המפוטרים בגל השני גבוה מהגל הראשון - 10.2% לעומת 7.4% בהתאמה. בדומה לגל הראשון, מרבית הנרשמים בשירות התעסוקה בחודש ספטמבר - 82.6%, הוצאו לחל"ת.