מ-1 ביולי: עלייה של כ-1.6% בתעריף המים

בתחילת החודש הבא תעריף המים צפוי לעלות בכ-1.6%. המשמעות: התייקרות של כ-2.2 שקלים בממוצע בחשבון החודשי. רשות המים: "התעריף בישראל ממשיך להיות בין הנמוכים במדינות ה-OECD"

זמן צפייה: 00:11

מועצת רשות המים פרסמה היום (שני) לשמיעת עמדות הציבור את עדכון תעריפי המים לחודש יולי, והודיעה כי בתחילת החודש הבא תעריפי המים צפויים לעלות בכ-1.6%. עקב העובדה שמדובר בהליך שימוע ציבורי, התעריף הסופי עשוי להתעדכן.

המשמעות של שינוי תעריפי המים על משפחה ממוצעת בת ארבעה נפשות הצורכת כ-16 מ"ק לחודש בעלות של כ-142 שקלים, הינה התייקרות של כ-2.2 שקלים לחשבון המים והביוב החודשי. מרשות המים נמסר כי בהתאם לחוק המים המחייב עדכון תעריף המים מדי שישה חודשים, תיתכן עלייה נוספת בתעריפים לקראת חודש ינואר.

עוד נמסר מהרשות: "עליית התעריפים הינה נמוכה, אף פחות מהעלייה בסל המדדים מאז העדכון האחרון בחודש ינואר, וזאת לאור מאמץ להקל על צרכני המים בעת הזו. העלייה שתוכננה תחילה הייתה גבוהה יותר - והשינוי נובע בעיקר מהקדמת ניצול התקבולים ממכירת מתקן ההתפלה של חברת מקורות באשדוד, מהקדמת ההתחשבנות בגין שנים קודמות עם החברה, וכן מקיטון ברכישת מים מותפלים בשנת 2024 עקב החורף המבורך".

בקרוב: שינוי מדיניות ברשות המים. אילוסטר (משה שי, פלאש 90)
מתקן רשות המים | צילום: משה שי, פלאש 90

רשות המים טענה כי גם לאחר עדכון התעריפים הקרוב, תעריף המים בישראל הוא בין הנמוכים במדינות ה-OECD. זאת, לדבריה, "על אף פיתוח תשתיות מים וביוב נרחב ומהמתקדמים בעולם". התעריף לכמות מוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד מעתה על 8.082 שקלים למ"ק (במקום 7.955 שקלים למ"ק) ואילו התעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) יעמוד על כ-14.834 שקלים למ"ק (במקום 14.600 שקלים למ"ק).

כ־70% ממי השתייה בישראל מיוצרים באופן מלאכותי במתקני התפלת מי ים והם מים יקרים יותר מן המים הטבעיים. שני אלו, יחד עם ההשקעות במתקני טיפול בשפכים, הינם מרכיב משמעותי בהוצאות משק המים בישראל ויש להם השפעה ישירה על תעריף המים בישראל.