גל ההתייקרויות נמשך: גם אסם מעלה מחירים

קבוצת חברות המזון הודיעה כי היא מעלה את המחירים של חלק ממוצריה בשיעור של 3.4%, למעט מוצרי התינוקות מטרנה וגרבר, חטיפי במבה, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה ומזון חיות מחמד. פרסום ראשון: המכתב שקיבלו מנהלי רשתות השיווק - ורשימת המוצרים שיתייקרו

זמן צפייה: 01:27

גל ההתייקרויות נמשך: אחרי תנובה ושטראוס, גם אסם-נסטלה הודיעה היום (חמישי) כי על התייקרות רבים ממוצריה, לנוכח "ההתייקרויות חסרות התקדים בשנתיים האחרונות של חומרי גלם, אריזה, שינוע, אנרגיה ועוד"

"החברה נאלצה לעדכן את המחירון לקמעונאים של חלק ממוצריה", נמסר בהודעת החברה, "וזאת לאחר שספגה בשנתיים האחרונות התייקרויות עצומות בהיקף חסר תקדים".

עדכון המחירון יחול בעיקר בקרב המוצרים המיוצרים במפעלי החברה בישראל ובשיעור ממוצע כולל של 3.4%.אסם נסטלה עדכנה את מחירון הקמעונאי של חלק ממוצריה בשיעור ממוצע כולל של 3.4%. החברה עדכנה כי לא תייקר את מחירון מוצרי התינוקות מטרנה וגרבר, חטיפי במבה, מוצרי קפה, דגני בוקר, שוקולד נסטלה ומזון חיות מחמד. לחדשות 13 נודע כי המחירון החדש ייכנס לתוקף ב-1 בינואר.

רשימת המוצרים שיתייקרו:

קטשופ אסם
פתיבר
עוגות הבית
עוגיות
אינסטנט פודינג
קמח אסם
ביסלי וכל שאר החטיפים (חוץ מבמבה)
פסטה אסם
פתיתים
המרקים
הרטבים
האטריות
קרקרים
בייגלה אסם
מנה חמה
מוצרי פיטנס

מכתב אסם
מכתב אסם

אבי בן אסאייג, מנכ"ל הקבוצה, אמר: "זוהי אינה החלטה פשוטה עבורנו בימים בהם האינפלציה משפיעה על כל משפחה בישראל, ולכן ההתייקרות מידתית ומתונה והחברה תמשיך לספוג את מרבית ההתייקרויות; נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם, עדכון המחירון הוא על חלק מהמוצרים ובשיעור חלקי ביותר אל מול היקף ההתייקרויות וזאת לאחר שהמחירון לא עודכן למעלה מעשור; קיבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים בישראל כדי להבטיח את יציבות המפעלים, המשך יצור מקומי וביטחון תעסוקתי לעובדים".

"אסם נסטלה מתמודדת עם התייקרויות כבדות של עלויות חשמל, מים, ארנונה, חומרי גלם, חומרי אריזה ושינוע. מגפת הקורונה, המלחמה באוקראינה, ומשבר האקלים ההולך ומתעצם, יצרו משבר עולמי באספקת סחורות, והובילו לעליית מחירים חריפה בחומרי גלם בשנתיים האחרונות (מינואר 2021). כך למשל, מחירי החיטה התייקרו בכ- 60%, מחיר רכז עגבניות התייקר ב- 40%, מחירי הקפה התייקרו בכ- 45%, מחירי הסוכר התייקרו בכ- 28%, מחירי השמנים התייקרו בכ- 50%, חיטת דורום לפסטה התייקרה בכ- 75%, מחיר התירס התייקר בכ- 33% ומחיר הסויה התייקר בכ- 13%.

עוד הוסיף בן אסאייג: "בשנה האחרונה נקטנו בשורה של מהלכי התייעלות משמעותיים לרבות הפחתת שכר ההנהלה, צמצום עלויות קבועות, עדכון הסכמי רכש, פיטורי עשרות עובדים במטה החברה והסחר ועוד. למרות מהלכים אלו, ובשל האינפלציה הגבוהה, קבלנו החלטה לעדכן בעיקר את מחירי המוצרים המיוצרים במפעלינו בישראל ומעסיקים כ- 2,500 עובדים, מתוך צורך אמיתי להתמודד עם אתגרי השעה ובד בבד לשמור על יציבותם של מפעלי החברה בקריית גת, שדרות ויקנעם. דווקא בעת הזו, בחרנו גם להעלות את שכר המינימום לעובדי המפעלים והשטח ל- 6,000 שקלים. נזקי האינפלציה חסרי תקדים ועצומים בהיקפם. חשוב לומר כי לאחר עשור בו לא בוצע עדכון מחירון, זהו עדכון מתון המפצה באופן חלקי ביותר על ההתייקרויות, כאשר את רובן נמשיך לספוג".

חנות המפעל של זוגלובק בנהריה
חנות המפעל של זוגלובק בנהריה

בתוך כך, אתמול הודיעה חברת זוגלובק על העלאת המחירים בשיעור של 9.8%. המנכ"ל רן אקרמן אמר: "במשך 12 שנים עשינו הכול כדי לא להעלות מחירים, אך התייקרות חומרי הגלם והתשומות הכריעו אותנו".

אקרמן הוסיף: "חומר הגלם המרכזי שלנו, עוף והודו התייקר מהרבעון הראשון של שנת 2021 במעל ל-30%. במהלך 12 השנים האחרונות מרבית חומרי הגלם, חומרי האריזה והתשומת שלנו (ארנונה, חשמל ומים) התייקרו בשעורים דו ספרתיים. התייקרות בסדר גודל כזה מביאה אותנו להפסדים".

מנכ"ל זוגלובק אמר עוד: "עדכון המחירים הריאלי שנדרש מאיתנו, כדי להתמודד עם גל ההתייקרויות הינו בשיעור של 20%, אולם החלטנו לעדכן את המחירים בשיעור המינימלי האפשרי של 9.8%. נמשיך לספוג חלק גדול מההתייקרויות, בתקווה שנראה גם ירידות בחלק מחומרי הגלם בתקופה הקרובה". עוד צוין כי מחירי מוצרי "וונדרס" לא יעודכנו בשלב זה.