מסתמן: האוצר יאריך בפעם האחרונה את ההטבה על הבנזין

לאחר שבמשך מספר חודשים לא הועלה המס על הבנזין, הטבת משרד האוצר עומדת כבר על שקל שלם לליטר - וההפסד לקופה גדל. הגירעון לא מאפשר לאוצר להמשיךם להעניק לנהגים את ההטבה וככל הנראה החל מחודש נובמבר המחירים יעלו משמעותית

זמן צפייה: 01:50

משרד האוצר צפוי להאריך בחודש אחד אחרון את מלוא הטבת המס על הבנזין - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. ההטבה עומדת כעת על שקל שלם לליטר אך על אף שהיא נוחה לנהגים, הגירעון גדל והאוצר צריך את הכסף. עליות המחירים יתחילו בנובמבר - כאשר לא יהיה מנוס מצמצום ההטבה.

לדעת בכירי האוצר, הבעיה תתחיל בתחילת נובמבר, מייד אחרי החגים, כאשר לא יהיה מנוס מלצמצם משמעותית את הטבת המס לנהגים. הצמצום יגיע פשוט כי נגמר הכסף בקופה - הגירעון גדל, הכנסות המדינה ממסים פוחתות וצריך יהיה להעלות את המסים על הבנזין בקפיצות של עשרות אגורות בחודש - מה שעלול לגרום לעליות מחירים חדות ולהכביד את יוקר המחיה והאינפלציה.

משאית תנובה
משאית תנובה | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בעיה נוספת לציבור הישראלי היא שהסולר, שעליו הצרכנים לא משלמים באופן ישיר, צפוי לזנק כבר באוקטובר ולהשלים עלייה של יותר משקל שלם בשלושת החודשים האחרונים. משמעות עליית המחירים היא שכלי כרכב מסחריים שמשנעים סחורה לבתי לקוחות או לרשתות השיווק ברחבי הארץ יהיו יקרים יותר לתפעול והוצאות הנסיעה של ההובלות עלולות להתגלגל על כתפי הצרכנים.

ההוצאות עלולות ללבות את האינפלציה, שהייתה איזו תחושה שהצלחנו להשתלט עליה בחודשים האחרונים. הזינוק בעלויות הסולר וכנראה גם בתעריפי הבנזין עלול לסכן את ההישג הזה ולהכביד את יוקר המחיה אחרי החגים.