בהיקף של 9 מיליארד ש"ח: גלנט וסמוטריץ' הציגו את תוכנית "מגויסים למילואים"

לאחר זעקת המילואימניקים והלחץ הציבורי, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיעו במסיבת עיתונאים על תוכנית המעטפת הלאומית למשרתי המילואים ומשפחותיהם, אשר כוללת שורה של הטבות חדשות למשרתים - עוד מענקים, הרחבת הפיצויים לעצמאים, תמיכה בבני המשפחות וטיפולים רגשיים ללוחמים

זמן צפייה: 02:20

לאחר זעקת המילואימניקים והלחץ הציבורי, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקיימים הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת, בה הם מציגים את תוכנית "מגויסים למילואים", מעטפת לאומית למשרתי המילואים ומשפחותיהם - בעלות מוערכת של כ-9 מיליארד שקלים. השר גלנט אמר: "אנשי המילואים מספקים תשובה לכל מי שפקפק בצורך של מדינת ישראל בהם". בתשובה לשאלת חדשות 13 אמר גלנט: "למלחמה יהיו השפעות על אורך שירות החובה בצה"ל, נפרסם את המתווה החדש בקרוב".

התוכנית כוללת שורה של הטבות חדשות למשרתים - עוד מענקים, הרחבת הפיצויים לעצמאים, תמיכה בבני המשפחות וטיפולים רגשיים ללוחמים. חלק מהצעדים מוגבלים למי שגויסו לפחות ל-45 ימים, ומהיקף הכספים שיושקעו בתוכנית נגזרת השאלה - האם האוצר אכן יעמוד בהבטחותיו, גם כשיעלה הצורך לבצע קיצוצים כואבים בתקציב ל-2024?

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2312262109' autoplay='0' credit='שחר יורמן' desc='' poster='' kid='1_4yh22ssu' duration='443']

החידושים העיקריים בתוכנית הם מענק חודשי קבוע ומענק כלכלת הבית, עדיפות במרכזים למילואימניקים ומעסיקיהם, ובסעיף מעטפת משפחתית התוכנית כוללת שוברים לחופשה, ימי הסתגלות, הארכת חופשת הלידה ועוד. בנוסף, ימומנו גם טיפולים רגשיים ונפשיים.

גלנט וסמוטריץ' במסיבת העיתונאים
גלנט וסמוטריץ' במסיבת העיתונאים | צילום: אלעד מלכה

חלק מהמענקים שכבר דובר בהם מתחילת המלחמה הפכו לחלק מהתוכנית, בהם המשך תשלום המענק של 133 שקלים ליום מעבר ליום ה-60 של השירות, גם לחיילים ולא רק למפקדים, מענק תעסוקה מבצעית חודשי למי שייקראו למילואים באופן שוטף, הרחבת מענקי העצמאים למשרתים, ושיפוי המעסיקים על מרכיב ההפרשות הסוציאליות בשכר.

פורום 'נשות המילואימניקים - נלחמות על הבית'
פורום 'נשות המילואימניקים - נלחמות על הבית' | צילום: פורום נשות המילואימניקים

עדי שבת, מייסדת 'פורום נשות המילואימניקים - נלחמות על הבית', מסרה: "גאה שתוך חודש מאז הקמת הפורום, בזכות עבודה מאומצת מול משרד האוצר, משרד הביטחון והגורמים הרלוונטיים, הוצג הערב המתווה המשותף שמבוסס על הדרישות והמצוקות שהצפנו מהשטח. המתווה, הגם שמספק מענים מידיים, אינו מושלם, ועבור מענה מקיף עוד צפויה עבודת חקיקה לקראת 2024 שהוכרזה כ'שנת המילואים'; אך כבר עכשיו - הוא מאותת לכל המילואימניקים שבחזית, והמשפחות שבחזית העורף, שהם אינם שקופים, ושמי שמגינים על המדינה שלהם - ראוי שהמדינה גם תגן עליהם.

עוד היא הוסיפה: "אני מודה לשר האוצר, לצוותו ולצוות המקצועי של המשרד על ההיענות, ההתגייסות והאמפתיה. תודה גם לשר הביטחון ולנשים המובילות בצוות מטעמו, ולכל 4,000 נשות הפורום והמובילות שלו. בזכות המענקים המידיים והמענים הכלכליים והנפשיים, החל ממחר - המשא הכבד בנטל, אותו נושאות כ-100 אלף משפחות בישראל, צפוי להיות מעט יותר קל. ולצידו, החוסן, בעורף ובשטח, צפוי לעלות".