המס על הדלק יופחת לחודש נוסף - אך המחיר צפוי לזנק ביוני

שר האוצר סמוטריץ' פרסם צו שמאריך באופן חלקי את הטבת המס על הדלק, כך שהמדינה תספוג 45 אגורות מהמחיר במקום 58 אגורות עד כה. מכיוון שאין למהלך מקור מימון, בשל הירידה בהכנסות המדינה, הוחלט שהחל מיוני תצנח הטבת המס ל-11 אגורות בלבד - כך שהמס יזנק ב-34 אגורות בלילה אחד

זמן צפייה: 00:26

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הבוקר (שישי) צו שמאריך באופן חלקי את הטבת המס על הדלק, כך שהמדינה תספוג 45 אגורות מהמחיר, במקום 58 אגורות עד כה. המשמעות היא שהתעריף לנהגים יעלה בתחילת מאי לסביבות 7 שקלים.

מכיוון שאין למהלך מקור מימון, בשל הירידה בהכנסות המדינה, הוחלט שהחל מיוני הטבת המס תצנח ל-11 אגורות בלבד - כך שהמס יזנק ב-34 אגורות בלילה אחד בין מאי ליוני.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במשרד האוצר אמרו לסמוטריץ' בימים האחרונים שאין מקורות תקציביים להעמקה נוספת בהנחה של המס, זאת לאחר שבחודשים האחרונים התקבעה מוסכמה שלפיה משרד האוצר סופג את התייקרות הבנזין באמצעות הפחתה מקבילה באותו סכום בבלו המוטל על הדלק, וכך בעצם הנחת המס מקזזת את עליית המחירים עצמם.

מפני שהכנסות המדינה ממיסים נמצאות בירידה מתמדת מתחילת השנה, הרבעון הראשון של 2023 מסמן ירידה ברורה ביכולת של המדינה למלא את הקופה במיסים. יש הטוענים שזה קשור למהפכה המשפטית, ויש אלו שטוענים שזה קשור בעיקר להאטה העולמית.