אבסורד הדלק: מחיר הבנזין לא יוזל במוצ"ש - ויישאר ללא שינוי

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה הודיע כי מחירי הדלק בפיקוח יעודכנו בחצות הלילה שבין שבת לראשון (בין 1 ל-2 באוקטובר) - אך המחיר לא ישתנה מהעדכון הקודם על אף ירידת מחיר הבנזין הבינלאומי ועלייה בשער החליפין.

דלק
דלק | צילום: אורן נחשון, פלאש 90

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה הודיע היום (חמישי) כי מחירי הדלק בפיקוח יעודכנו בחצות הלילה שבין שבת לראשון (בין 1 ל-2 באוקטובר) - אך המחיר לא ישתנה מהעדכון הקודם על אף ירידת מחיר הבנזין הבינלאומי ועלייה בשער החליפין.

הירידה במחיר הבנזין הבינלאומי ועלייה בשער החליפין הביאו להפחתה של 10 אגורות מהמחיר לצרכן (ללא מע"מ), אך העלאת מס הבלו הביאה להעלאה של 10 אגורות במחיר לצרכן (ללא מע"מ). המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.37 ש"ח לליטר, ללא שינוי מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ).

משאבת דלק, אילוסטרציה
משאבת דלק | צילום: שאטרסטוק

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, מסביר כי בהתאם לתיקון צו הבלו שבוצע בחודש קודם, במקרה שמחיר הבנזין לא יעלה על 6.25 שקלים, יעלה סכום הבלו בכ-13 שקלים כולל מע"מ, אך בכל מקרה לא יעלה בסכום שיעלה את המחיר מחודש קודם. מאחר ומחיר הבנזין (לפי בלו של חודש קודם) עומד על 6.25 שקלים, עודכן סכום הבלו כך שהמחיר בתחנה יעמוד על 6.37 שקלים.