בעקבות הייבוא מאירופה: חברות המזון דורשות תנאי ייצור דומים

פרסום ראשון: יצרני המזון לא מרוצים מקידום החוק שיאפשר ייבוא קל של מוצרים מאירופה, ובמודעות ענק שיפורסמו בכל העיתונים הם יוצאים בקמפיין נגד השר ברקת ורה"מ נתניהו. "אנחנו לא חוששים מתחרות, אך עד היום כשהגיע ייבוא של מזון זה לא הוביל להורדת מחירים"

זמן צפייה: 03:07

כשכולנו משוועים להקלה בכיס, בטח שאחרי החופש הגדול ועם פרוץ החגים, קבינט יוקר המחיה מקדם חוק שיאפשר ייבוא קל של מוצרים מאירופה, והערב (חמישי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי יצרני המזון לא כל כך מרוצים.

לא בכל יום אנחנו רואים כל יצרני המזון הגדולים, בהם תנובה, שטראוס, אסם וטרה משתפים פעולה, ויצאים יחד בקמפיין נגד שר הכלכלה ניר ברקת וראש הממשלה בנימין נתניהו. במודעות ענק שיפורסמו מחר בכל העיתונים, איגוד תעשיות המזון הישראליות יוצא נגד חוק "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", אותו חוק של ברקת שאמור להקל על הכנסת מוצרי מזון, ניקיון וטואלטיקה מאירופה בלי תקנים ישראלים, במטרה להוזיל מחירים.

הכעס שלהם הוא לא על הרצון להוזיל מחירים לציבור, אלא על העובדה שהתחרות עם אירופה לא הוגנת, מכיוון ששם המזון זול יותר - בין היתר כי זול יותר לייצר אותו, ומכיוון שהמדינות עוזרות לחקלאים ולתעשייה המקומית. יצרני המזון שכרו את שירותיו של גיל סמסנוב לניהול הקמפיין הזה, וזה לא במקרה, שכן הוא נחשב למקורב לראש הממשלה.

שר הכלכלה ניר ברקת
שר הכלכלה ניר ברקת | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

דודי מנביץ, יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, אמר הערב לחדשות 13: "אנחנו לא חוששים משום תחרות, אנחנו יודעים להתחרות. ראינו שעד היום כשהגיע ייבוא של מזון כמו החמאה וכמו הטונה זה לא הוביל להורדת מחירים. אין ואי אפשר להתעלם - המע"מ על מזון באירופה נע בין 0 אחוזים ל-9. יש פה בין תשעה ל-17 אחוז אחז שאפשר מיידית להוזיל את המחירים".