סמוטריץ': "משבר האמון מסוכן, אך נשנה את בחירת השופטים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובכירי משרד האוצר קיימו ישיבה חריגה שבה הוצגה תחזית אימים מעודכנת. הבכירים הזהירו מאסון כלכלי אם חקיקת המהפכה המשפטית תושלם - והשר נזף בהם: "אתם מתמקדים רק בסיכונים ולא משקפים את ההזדמנויות". הם השיבו: "אנחנו לא רואים הזדמנויות"

זמן צפייה: 02:21

חודשיים לתוך חקיקת המהפכה המשפטית, המאבק, האזהרות וההשלכות - עולים הערב (שלישי) מדרגה: במשרד האוצר מציגים תחזית אימים מעודכנת. במהדורה המרכזית פורסמו ציטוטים מהישיבה החריגה באוצר - שבה הבכירים הזהירו מאסון כלכלי אם תושלם החקיקה.

שר האוצר סמוטריץ': "אני מבקש שננהל את הדיון כאן ולא בתקשורת. אחרי שתתקבל החלטה, אני מצפה שכולכם תתיישרו ותפעלו להפחית את הסיכונים".

מנהל רשות המסים ערן יעקב: "משבר אמון הוא מה שגרם לקריסת בנק SVB. במקרים כאלה אנשים מושכים את הכסף ועלול להתפתח כדור שלג".

ראש אגף ההתקציבים יוגב גרדוס: "אסור לחלק הטבות נוספות בתקופה של אינפליציה".

סמוטריץ': "הביקורת היא שאתם מתמקדים רק בסיכונים ולא משקפים את הסיכויים וההזדמנויות".

הבכירים השיבו: "אנחנו לא רואים הזדמנויות".

Whatsapp Image 2023 02 19 At 1
השר סמוטריץ' וח''כ רוטמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2103232033' autoplay='0' credit='' desc='מסיבת העיתונאים של סמוטריץ′ ורוטמן' poster='' kid='1_mwojevj9' duration='']

בתוך כך, קיימו השר סמוטריץ' ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן מסיבת עיתונאים הערב. סמוטריץ' אמר: "קיבלנו מנדט להוביל את התיקון. הציבור הלך לקלפי אבל הרגיש שקולו הושתק. כך צלל אמון הציבור במערכת המשפט. משבר האמון מסוכן לדמוקרטיה. כיום אנו, נבחרי הציבור במחנה הלאומי, מאוחדים לתקן, אבל חשוב להקפיד לעשות זאת באחריות. ביקשנו להידבר - אבל יד מושטת לא פגשה יד אחות".

"כשר האוצר אני פונה אל ראשי המשק והמגזר העסקי שמובילים את הקריאה להידברות: נפגשתי עם רבים מכם ואני יודע עד כמה העם הזה חשוב לכם ועד כמה המדינה הזו חשובה לכם. השמיעו את קולכם. גילינו אחריות וקיבלנו החלטות לא קלות. עכשיו תורכם. כפי שאנו ידענו לנהוג באחריות כדי למנוע את הקרע אני קורא לכם להצטרף, לקרוא להרגעת הרוחות ולאמץ את הצעת ההידברות. השמיעו את קולכם להפסקת הפגיעה בצה"ל באמצעות איומים בסרבנות, להפסקת הפגיעה בביטחון, בכלכלה ובאחדות העם.

"הימים הקרובים ייצרו הבחנה ברורה בין גורמי אופוזיציה חסרי אחריות שמוכנים לשרוף כאן הכל ממניעים פוליטיים והרפורמה עבורם היתה רק תירוץ לזריעת כאוס ובהלה, לבין רוב רובם של המוחים, שיצאו מהבית מתוך כאב וחשש אמיתי ויכולים עכשיו להיות רגועים ולהיכנס לחג הפסח והימים הלאומיים שלנו בשמחה ובאחדות, בידיעה ברורה שהדמוקרטיה נשמרת ושיתר סעיפי הרפורמה יקודמו לאט יותר ותוך שיח והקשבה".